مراحل طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

  • پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398
  • 1409 نفر

اغلب مشاغلی که در سطح شهر موجود هستند امروزه در فضای مجازی نیز فعالیت می کنند . یکی از کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی که امروزه کاربران بسیاری را به سمت خود جلب نموده است ؛ فروشگاه های آنلاین هستند .

طراحی سایت فروشگاهی

این روزها کاربران اینترنت بیشتر از قبل هستند . فضای مجازی تبدیل به یک بستر برای کسب و کار شده است . بخصوص در سال های اخیر در ایران کسب و کار های آنلاین متداول شده اند . منظور از کسب و کار آنلاین آن دسته از مشاغلی می باشد که بستر فعالیتشان اینترنت و فضای مجازی می باشد البته اغلب مشاغلی که در سطح شهر موجود هستند امروزه در فضای مجازی نیز فعالیت می کنند . یکی از کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی که امروزه کاربران بسیاری را به سمت خود جلب نموده است ؛ فروشگاه های آنلاین هستند . در فضای اینترنت فروشگاه های متعددی ایجاد شده اند که کاربران می توانند هر آنچه که می خواهند از این فروشگاه ها خریداری کنند . سایت های فروشگاهی به وجود آمده مزیت های بسیاری دارند :
صرفه جویی در وقت ؛ وقتی شما از یک سایت فروشگاهی خرید می کنید در واقع دیگر لازم نیست به سطح شهر بروید و در ترافیک و دوری مسیر وقت خود را هدر دهید .
امکان مقایسه ؛ با مراجعه به فروشگاه های آنلاین می توانید تمام محصولات مشابه را  با یکدیگر از هر لحاظ مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید .
تنوع محصولات ؛ این روزها هر شخصی به دنبال وسیله ای باشد ، ابتدا در موتور های جست و جو به دنبال آن می گردد . تعداد فروشگاه های آنلاین رو به افزایش است به همین دلیل محصولات نیز تنوع دارند .
با خبر شدن از تخفیفات : اغلب فروشگاه های آنلاین به صورت ارسال ایمیل ، کاربران خود را از تخفیفات با خبر می کنند . همچنین این فروشگاه ها برای جذب مشتری بیشتر به صورت دوره ای تخفیفات متعددی برای محصولات خود قرار می دهند .

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

اگر شما نیز در نظر دارید یک استارت آپ حرفه ای داشته باشید بهتر است این مقاله را تا انتها دنبال نمایید . برای راه اندازی فروشگاه آنلاین باید خلاقیت داشت . وقتی نوآور باشید به طور حتم در هر شغلی که باشید موفق خواهید بود . قدم بعدی انتخاب یک شرکت حرفه ای برای طراحی سایت می باشد . 

از قبل برای فروش خود برنامه داشته باشید . برنامه ریزی اصولی در ارتباط با مشتری ها ، میزان سود و … برای قدم گذاشتن در این راه بسیار موثر خواهد بود . بهتر است قبل از هر چیزی ، پیرامون کسب و کاری که می خواهید راه اندازی نمایید تحقیقات گسترده داشته باشید . در موتورهای جست و جو عرصه کاری خود را جست و جو نمایید و رقبا را از قبل شناسایی نمایید تا بتوانید قبل از شروع کار استراتژی مناسبی را پیاده سازی کنید .
نیازی نیست در ابتدای کار به صورت گسترده کار کنید همین که در فروش چند محصول محتوای مناسبی را ارائه کنید کافیست. باید سعی کنید در محصولاتی که می خواهید ارائه دهید رتبه های خوبی در موتور جست و جو را کسب نمایید .
برای راه اندازی سایت نیاز به نام دامنه دارید تا کاربران بتوانند با استفاده از آن سایتتان را بیابند . نام دامنه در اصل هویت شما می باشد باید به نحوی انتخاب کنید که از یاد کاربران نرود . این نام بعد ها تبدیل به برند می شود و کاربران شما را با آن شناسایی می کنند .
دریافت مجوز های لازم برای راه اندازی کسب و کار ؛ برای آنکه فروشگاه آنلاین داشته باشید باید تمام مجوز های لازم را از مراجع مربوطه دریافت کنید . مجوز ها به مخاطبان حس اعتماد می دهد . همچنین اگر مجوز های لازم را نداشته باشید بعد ها کسب و کار شما توسط مراجع قضایی منحل می گردد .
بعد از آنکه شرکت مناسبی برای طراحی سایت انتخاب نمودید کافیست جلسات متعددی را با آنها داشته باشید . تمام آنچه که می خواهید را بازگو نمایید به طور حتم شرکت مذکور مشاورانی در این زمینه دارد که شما را راهنمایی نماید . برنامه و نقشه راه را در اختیار طراح سایت قرار دهید .
اطلاعات لازم که طراح در ارتباط با کسب و کار شما در ابتدای طراحی لازم دارد را در اختیارش قرار دهید ؛ مانند لگو و علامت تجاری و …
در قدم بعدی باید یک پلتفرم برای سایت انتخاب کنید ؛ پلتفرم تجارت الکترونیک تمام ملزومات یک سایت فروشگاهی را شامل می شود و شما می توانید با استفاده از آن سایت خود را مدیریت نمایید . پلتفرم های متعددی برای فروشگاه های آنلاین به وجود آمده اند وب شاپ هم از پلتفرم اختصاصی خود و هم از پلتفرم آماده بسته به نیاز سایت استفاده میکند.
برای انتخاب قالب و تم سایت باید دقت کرد زیرا بهتر است بعد از راه اندازی سایت تا مدت ها قالب و تم رنگی سایت را تغییر ندهید در اصل می توان گفت قالب سایت درصدی از هویت برند شما است . بسته به نوع محصولات و مخاطبانی که در آینده خواهید داشت از رنگ های خاصی استفاده نمایید .
اقدام مهمی که باید انجام دهید جلب اعتماد مخاطب می باشد . در ایران این کار با دریافت Enamad یا نماد اعتماد صورت می گیرد . این نماد در سایت شما قرار می گیرد . و می توانید به راحتی درگاه های بانکی برای خرید مشتریان داشته باشید . دریافت نماد اعتماد کمی دشوار است و پس هر چه زودتر برای دریافت آن اقدام نمایید .
اخرین کار و می توان گفت مهمترین کار ؛ تولید محتوا می باشد . بسیاری از سایت های فروشگاهی که امروزه تبدیل به برند محبوب شده اند محتوای مفید و قابل استفاده تولید کرده اند . در تولید محتوا باید استراتژی داشته باشید .
محتوای ناب باید برای مخاطب مفید باشد . کامل بودن و طولانی بودن محتوا برای هیچ کاربری جذاب نیست مگر آنکه مفید و کاربردی باشد . وقتی کالایی برای فروش در سایت قرار می گیرد باید تمامی اطلاعات فنی آن ذکر شود اطلاعاتی پیرامون طرز استفاده ، موارد استفاده و … . بسیاری از کاربران فقط برای خواندن این محتوا از سایت ها بازدید می کنند که این کار به نفع آن سایت می باشد .
همچنین می توانید برای درج محتوا از پشتیبان استفاده کنید . اینکار کمی هزینه های شما را افزایش می دهد اما برای درج و تولید و به روز رسانی محتوا بهتر است در ابتدای کار از پشتیبان کمک بگیرید .

بعد از همه کارها و تحویل گرفتن سایت نوبت به سئو وب سایت می رسد وقتی سایتی راه اندازی می شود باید با اطلاع رسانی و تبلیغات از وجود خود به کاربران خبر بدهد با استفاده از سئو هم وب سایت بهینه می شود و هم تبلیغاتی برای سایت صورت می گیرد . وقتی یک سایت بهینه باشد موتور های جست و جو آن را در ابتدا لیست نتایج خود نمایش می دهند .
تمام این اتفاقات هم پیرامون تولید محتوای ناب صورت می گیرد . پس باید تمرکز خود را روی تولید محتوا و سئو سایت بگذارید . به غیر از این کارها می توانید تبلیغات گسترده نیز انجام دهید . همچنین از شیوه های بازاریابی استفاده نمایید که یکی از آنها برگزاری تخفیفات دوره ای و گروهی است برای این کار در اعیاد و مناسبت های مختلف می توانید بر روی برخی از محصولات تخفیفات ویژه قرار دهید . در ابتدای کار به دلیل مشتری کم و هزینه های جانبی شاید سود زیادی نداشته باشید اما وقتی مشتری های زیادی جذب کنید کسب و کارتان رونق پیدا می کند .

روش های ساخت و طراحی فروشگاه اینترنتی 

•    استفاده از پلتفرم های سازنده(آماده) برای ساخت فروشگاه اینترنتی
•    استفاده از اسکریپتهای راه اندازی سایت فروشگاهی + میزبانی وب + دامنه

روش اول: پلتفرم های سازنده یک وبسایت آنلاین تجاری ( سایت سازهای آماده )

تا چند سال پیش پلتفرم های سازنده وب، مخصوصاً آنهایی که برای ایجاد وبسایت های تجاری و سایت های فروشگاهی مورد استفاده قرار می گرفتند، گامی فوق العاده مهم و موثر را در پیشبرد و بهبود فناوری توسعه وبسایت ها با کمک ویرایشگرهای آنلاینی که به صورت درگ و دراپ طراحی شده بودند، ایجاد کردند. از جمله امکاناتی که سایت سازهای آماده در اختیار شما قرار می دهند می توان به قابلیت هایی همچون اضافه و حذف محصولات مورد نظر برای فروش، قابلیت ایجاد تخفیف برای محصولات، بارگذاری ویدئو و گالری های عکس و تصویر، تغییر الگوهای رنگی و یا حتی تغییر ساختار طراحی قالب وبسایت اشاره کرد.
در واقع، مزیت اصلی این روش، سادگی به کار بردن و استعمال آن است. این روش آنقدر ساده در نظر گرفته شده، که اگر شما نیاز به یک وبسایت تجاری برای معرفی و فروش محصولات خود داشته باشید، به هیچ وجه نیاز به دانستن و یادگیری مهارت های طراحی وب، برنامه نویسی و دستورات HTML/CSS نخواهید داشت. بنابراین این روش برای شمایی که مهارت و آشنایی در زمینه های گفته شده، ندارید بهترین و مناسب ترین شیوه برای شروع کار به شمار می رود.

روش دوم: استفاده از اسکریپتهای راه اندازی سایت فروشگاهی + میزبانی وب + دامنه

در همین ابتدا لازم است بدانید که طراحی و ایجاد یک وبسایت با کمک اسکریپت های کدباز، کاملاً متفاوت از سازنده های وبسایت به منظور ایجاد سایت های فروشگاهی است. در حقیقت اسکریپت های کدباز به این معناست که شما باید از یک سیستم مدیریت محتوای آفلاین همراه با قالب های وبسایت موجود برای ایجاد وبسایت استفاده کنید. سپس بعد از انجام این کار، وبسایت شما باید روی هاست اشتراکی خودتان که به صورت جداگانه خریداری شده، نصب شود. همچنین شما باید یک نام دامین ( دامنه ) نیز برای وبسایت خود در نظر گرفته و خریداری کنید. 
همانطور که از تصاویر بالا می توان فهمید، این ساختار را می توان به این صورت متصور شد که گویی شما خودرو(سایت فروشگاهی) خود را در یک نمایشگاه خودرو قرار می دهید. اما تفاوت اصلی‌ای که در اینجا وجود دارد این است که هر قسمت را از بخش های مختلف سفارش داده و خریداری می کنید.
به طور کلی، روش مطلوب و ایده آل این است که همه چیز را از یک شرکت خریداری کنید اما دقت داشته باشید که در این صورت کیفیت در سطح متوسطی قرار خواهد گرفت. این حالت از آن جهت است که یک شرکت ممکن است در طراحی قالب سایت تجاری خبره باشد و باقی شرکت ها نیز در انتخاب نام دامین یا کیفیت میزبانی وبسایت شما.
از این جهت راه کار منطقی و عاقلانه این است که هر کدام از سرویس ها و خدمات مدنظر و لازم خود را از شرکت های مختلفی که در زمینه خاصی معروف و شناخته شده هستند، تهیه کنید.
تنها با انجام چنین اقدامات و فرایندهایی است که شما می توانید سایت فروشگاهی خود را در حد اعلاء طراحی کرده و ایجاد کنید. بنابراین همه چیز بستگی به همت و تلاش خود شما که قصد ایجاد یک سایت فروشگاه اینترنتی دارید، دارد.
با این وجود شما باز هم باید هزینه هایی را به صورت ماهیانه و سالیانه به شرکت میزبانی کننده وبسایت و همچنین جهت تمدید اجاره نام دامین خود پرداخت کنید. البته این هزینه های گفته شده در مقابل هزینه های اشتراکی‌ای که پلتفرم های سازنده فروشگاه های اینترنتی( فروشگاه سازهای آنلاین ) از شما خواهند گرفت، پایینتر هستند.

داشتن سایت فروشگاهی ( طراحی سایت فروشگاهی ) چگونه به کسب و کار شما رونق می دهد؟

امروزه سیستم های مبتنی بر وب بسیار توسعه یافته تر از قبل ظاهر شده اند ، شاید شما بپرسید سیستم های مبتنی بر وب چیست ؟ در این خصوص باید عرض کنیم که سیستم های مبتنی بر وب در واقع می تواند شامل انواع وب سایت ها بشود . وب سایت ها بسیار کاربردی و منعطف هستند ، به گونه ای که این امکان وجود دارد برای هر هدف و هر کاری از قابلیت های منحصر به فرد و بسیار منعطف وب سایت در جهت کارایی بهتر و بهینه تر از وب سایت ها استفاده کنیم . سایت فروشگاهی یکی از همین سیستم های مبتنی بر وب هستند که باعث می شود شما هر گونه امکانی را در دنیای واقعی نمی توانید پیاده سازی نمایید در وب پیاده سازی نمایید به عنوان مثال شما نمی توانید در کل کشور تبلیغات گسترده نمایید و فردی که خارج استان یا حتی شهر شما باشد دیگر به فروشگاه فیزیکی شما دسترسی ندارد و نمی تواند خدمات از شما دریافت کند اما سایت فروشگاهی شما، در هر لحظه از شبانه روز و در هر کجای جهان باشد مشتریان می توانند وارد شوند و درخواست استفاده از محصول یا خدمات شما را بدهند.

رشد کسب و کار شما با استفاده از سایت فروشگاهی (طراحی سایت فروشگاهی)

وب سایت فروشگاهی در واقع به شما کمک می کند تا در جهت رشد ، توسعه و ارتباط موثر با افراد خواهان محصولات شما گام های مفید تر و موثرتری بردارید . اما دقت کنید که کاربران و خواهان هر نوع محصولی خواسته های خاص خودشان را دارند و شما باید بتوانید خواسته های کاربران خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید ، بخش عمده ای از این نیاز ها در زمان طراحی سایت فروشگاهی قابل حل خواهد بود.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی - یک وب سایت چه کار هایی می تواند انجام دهد؟

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

یک وب سایت می تواند در جهت توسعه کسب و کار شما به گونه ای عمل کند که هم خاص باشید و هم بتوانید خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید. وب سایت ها امروزه در فضای اینترنت مانند یک مغازه در اینترنت عمل می کنند و وب سایت ها برای شما هویت دوم شما هستند با توجه به اینکه افراد امکان شناختن شما را ندارند اما با وب سایتی که در بستر اینترنت قرار می دهید می توانند شما را بشناسند و از کیفیت کار و خدمات شما آگاهی یابند. . هر چه این هویت قالب بندی و ساختار با کیفیت تری داشته باشد در جذب اطمینان کاربران مثبت تر اقدام خواهد کرد. هر چند برخی از وب سایت ها ( سایت فروشگاهی ) با اینکه زیبایی و ساختاری بسیار عالی از خود دارند اما کیفیت کالاهایشان را که بررسی می کنیم میبینم از کیفیت مناسب برخوردار نیستند .
و اما این را بدانید که عکس این حالت هم ممکن است اتفاق بیوفتد ، ممکن است کالاهایی بسیار مرغوب و باکیفیت داشته باشید اما به دلیل عدم ساختار زیبای وب سایتتان ( سایت فروشگاهی شما ) مشتریان تصور کنند که ممکن است کالاهای شما هم در رده کالاهای بی کیفیت قرار داشته باشد . لذا به شما توصیه می کنیم که تا حد امکان سعی کنید کیفیت و زیبایی سایت خود را حفظ کنید.
 

از بین بردن محدوده جغرافیایی با طراحی سایت فروشگاهی

ب سایت در وهله اول محدودیت جغرافیایی را از بین خواهد برد. به این صورت که دیگر نیاز نیست مشتریان صرفا به محل دفتر ، مغازه ، کارخانه یا نمایندگی شما مراجعه کنند تا بتوانند از خدمات شما بهره مند بشوند ، آنها می توانند با مراجعه به وب سایت شما از خدمات شما بهره مند شوند و این یعنی پذیرش مشتریانی که در مناطق دور دست و شهرستان های دیگر هستند . اگر شما مجبور باشید فقط به مشتریان حضوری ارائه خدمات بدهید ، این مشتریان فقط از مناطقی که فاصله زیادی با دفتر شما ندارند ، به صورت حضوری به مغازه یا نمایندگی شما مراجعه می کنند و در نتیجه دامنه ی ارائه خدمات شما کوچک خواهد شد و ممکن است درآمد خوبی نداشته باشید و این امر طبیعی به نظر می رسد که افرادی که ساکن دیگر شهر ها هستند به دلیل مسافت طولانی بین آن ها و دفتر یا فروشگاه شما امکان مراجعه حضوری به مغازه یا شعبه شما را نداشته باشند .
راهکاری که وب سایت فروشگاهی  در این راستا ارائه می دهد این است که :
وب سایت با از بین بردن محدودیت جغرافیایی ارائه خدمات شما به افراد مختلف فراهم می سازد و باعث می شود میزان درآمد شما به صورت چشم گیر افزایش یابد. به این صورت که اشخاص در مناطق و محله های مختلف هم به وب سایت شما از طریق اینترنت دسترسی دارند و می توانند با مراجعه به وب سایت شما محصولات خاصی را سفارش بدهند و به منزله تایید سفارش خود رسید دریافت کنند و سپس در موعد خاصی سفارش خود را در منزل یا آدرس مورد نظرشان توسط پست دریافت کنند.
 

کاهش هزینه های تبلیغات با طراحی سایت فروشگاهی

اگر شما کسب و کار خود را بخواهید به افراد بیشتری در سطح شهر معرفی کنید ، راهکاری هایی که در اولین قدم به ذهنتان می رسد تبلیغات چاپی است . این تبلیغات چاپی شامل تراکت ، کارت ویزیت ، بنر ، بروشور ها ، تراکت تخفیفات هفتگی و ماهیانه است . اگر کسب و کار شما شامل محصولاتی برای فروش باشد ، برای بحث تبلیغات هزینه های هنگفت و مدور به صورت ماهیانه یا هفتگی یا سالانه نیاز دارید که معمولا نتیجه بخش نیست و معمولا به جز آلودگی های محیط ریست و اسراف در استفاده از کاغذ و تولید زباله عواقبی نخواهد داشت .
لذا در این زمینه وب سایت راه حلی که ارائه می دهد به این صورت است :
با طراحی سایت فروشگاهی و داشتن سایت هزینه های تبلیغات شما بسیار کاهش می یابد زیرا شما با استفاده از روش تبلیغاتی مانند بازاریابی از طریق موتور های جستجو به راحتی می توانید هزاران نفر را از شهر های مختلف با کسب و کار اینترنتی خود  آشنا نمایید و شما با آمدن در نتایج کلمات مرتبط با کسب و کار خود می توانید کاربر هدف دریافت نمایید و از آن ها اطلاعات مانند شماره موبایل و ایمیل دریافت نمایید و آن ها را از تخفیفات و کمپین های خود با خبر نمایید تا هم فروش خود را افزایش دهید هم مشتریان شما از تخفیفات استفاده نمایند و نسبت به برند شما وفا دار شوند
مورد دیگری در تبلیغات اینترنتی می توان اشاره کرد و حایز اهمیت است :
شما می توانید لینک سازی کنید و به دیگر وب سایت های مرتبط با فروشگاه خود سفارش دهید که لینک محصولات جدید شما را در وب سایت خودشان تبلیغ نمایند و مراجع کننده های آنها بتوانند با کلیک بر روی تصویر محصولات شما در سایت آنها به وب سایت شما ارجاع یابند.

تاثیر تبلیغات ویدئویی در سایت 

بحث تبلیغات ویدئویی خود نیز شامل مبحث بسیار گسترده ای است اما ما در این مقاله سعی داریم به نکات مهم آن شاره کنیم لذا با ما همراه باشید :
تبلیغات ویدئویی به شما این امکان را می دهد که بتوانید به راحتی و با ساده ترین راه ممکن به معرفی خدمات و محصولات و نحوه استفاده از جدید ترین محصولات خود بپردازید .
تبلیغات ویدئویی اخیرا در وب سایت ها بیشتر از قبل استفاده می شود و کاربران تمایل به دیدن فیلم ها و کلیپ های کوتاه را دارند . مزیت استفاده از ویدئو این است که کاربران اطمینان بیشتری به محصولات شما خواهند داشت و یک تصویر راحت تر می تواند مفهوم را به کاربران انتقال بدهد .

کد تخفیف در سایت فروشگاهی 

همچنین یکی از مهم ترین راه هایی که می توانید از طریق آن به مشتریان خود تخفیف ارائه دهید ارائه کد تخفیف به مشتریان خود است . به این صورت که شما می توانید یک کالایی را در نظر بگیرید و یک کد چند رقمی برای تخفیف ۱۰٪ یا بیشتر برای آن کالا تعریف نمایید و این کد تخفیف را به مشتریان خود ارائه دهید تا برای آن کالا از آن استفاده نمایند و محصول را خریداری کنند صرفا در مقطع زمانی خاصی با وارد کردن کد تخفیف می توانند محصول را با ۱۰ ٪ کمتر (یا هر میزان تخفیفی که شما مد نظر داشته باشید ) خریداری کنند .
کد تخفیف در جذب مخاطبان تا کنون از راهکار های موثر تبلیغاتی بوده است . کاربران با دریافت کد تخفیف به مناسبت های تولد و .. در ایمیلشان به قدری شگفت زده می شوند که ممکن است به مشتری وفادار سایت شما تبدیل شوند .

پشتیبانی سایت و محصولات و پاسخ به سوالات متداول

این بحث از نیاز مبرم و مهم کاربران است . تا کنون شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به فروشگاه یا دفتر خرید و فروش محصولی مراجعه کرده باشید و سوالات بسیاری پیرامون نحوه سفارش ، شرایط بازگشت و تعویض محصول ، شرایط نگهداری و پشتیبانی محصول و … داشته باشید اما به دلیل شلوغ بودن و عدم وجود وقت شما نتوانسته باشید به صورت کامل پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید.
راهکاری که وب سایت فروشگاهی به شما ارائه می دهد در این قسمت این است که شما می توانید بخشی در خصوص پشتیبانی سایت و بخشی برای پاسخ به سوالات متداول داشته باشید . در بخش سوالات متداول کاربران سوالات رایج پیرامون محصول و .. را مشاهده خواهند کرد و لذا از سر در گمی خارج می شوند . و در بخش پشتیبانی می توانید یک چت آنلاین تعبیه کنید که کاربران بتوانند سوالات خود را به صورت آنلاین از بخش پشتیبانی بپرسند . این کار در جلب کردن اعتماد مشتری بسیار موثر واقع می شود .

ارتباط آسان و دسترسی۲۴ ساعته به وسیله طراحی سایت فروشگاهی 

در محیط کار مانند دفتر و مغازه و … امکان حضور افراد صرفا در زمان هایی غیر از ساعت کاری وجود ندارد و عملا اگر فردی در غیر از ساعت کاری مثلا در ساعت ۱۲ شب یا ۲ شب به محل کار شما جهت در خواست یا خرید محصول مراجعه کند امکان ارائه خدمات وجود ندارد .
راهکاری که وب سایت فروشگاهی در این زمینه ارائه می دهد این است که چون وب سایت در طول مدت ۲۴ ساعت شبانه روز امکان دسترسی به کاربران را می دهد لذا در زمان تعطیلات نیز کاربر می تواند به وب سایت شما مراجعه کند و سفارش خود را ثبت کند . در نهایت پس از مدت زمان ۳ الی ۴ روز کاری محصولش را درب منزل یا در آدرس مورد نظرش دریافت کند . همچنین اگر کاربران بخواهند با مدیران محصولات یا مدیران شرکت در تماس مستقیم باشند اغلب در فضای کاری به دلیل مشغله زیاد این امکان وجود ندارد و این امر وجهه خوب و زیبایی ندارد .

نظرسنجی و کامنت

در وب سایت های فروشگاهی راه حل بسیار عالی وجود دارد و آن این است که در وب سایت فروشگاهی قمستی به عنوان نظر سنجی ، کامنت ، لایک و ارتباط با ما نیز وجود دارد .کاربران می توانند به راحتی به بخش کامنت ها مراجعه کنند و نظرات خود را در خصوص هر محصول ذکر کنند و با امتیاز دادن به محصول و یا لایک کردن محصول میزان رضایت خود را از آن محصول خاص اعلام کنند .
همچنین کاربران می توانند در بخش نظر سنجی شرکت کنند و از نظر افراد دیگر اطلع یابند . شرکت در نظر سنجی توسط کاربران کمک می کند که محصولات با کیفیت تری تولید شود و نقطه ضعف های محصول از دیدگاه کاربر مشخص شود و مدیران نیز با خواندن آن نظر سنجی ها از نظرات کاربران نسبت به کیفیت محصول آگاهی یابند .
در بخش تماس با ما معمولا ارتباط با مدیر سایت و ارتباط با بخش فنی وجود دارد و کاربران چنانچه بخواهند به صورت مستقیم با مدیران و یا بخش فنی در تماس باشند می توانند مطلب مورد نظر خود را در آن بخش نوشته و ارسال نمایند . دقت کنید که بخش های نظر سنجی ، تماس با ما و کامنت ها نیز هر کدام با اهداف خاصی در وب سایت فروشگاهی قرار می گیرد و کاربرد های منحصر به فردی دارد .

بازاریابی ساده به وسیله سایت ( سایت فروشگاهی ) 

در محیط یک فروشگاه با توجه به وجود فروشگاه های مختلف رقابت تقریبا شدید است و برخی فروشگاه ها رفته رفته به بازاریابان با تبحر و خبره نیاز پیدا می کنند و آنها مجبور می شوند که اقدام به جذب بازاریاب کنند.
بله درست متوجه شدید. وب سایت فروشگاهی در این قسمت هم راه کار بسیار مفیدی ارائه می دهد . بهترین بازاریاب برای وب سایت های فروشگاهی موتورهای جستجو هستند . شما باید دقت کنید که اگر وب سایت فروشگاهی شما برای موتور های جستجو بهینه سازی شود و به اصطلاح سئو باشد ، به سرعت خواهید توانست به درآمد زایی بسیار زیادی برسید .
چون دیگر نیازی نیست بازاریاب استخدام کنید . در نهایت بازاریاب ها طی مدت زمان کوتاهی می توانند موثر واقع شوند و در مواردی مانند بیشتر شدن مشتریان ، جذب مشتریان از شهر های مختلف و … ممکن است موثر واقع نشود و یا هزینه زیادی داشته باشد .
در وب سایت هایی که بهینه باشند بهترین بازاریاب گوگل ، یاهو و دیگر موتورهای جستجو هستند. لذا باز هم هزینه های شما کاهش خواهد یافت .

کارکردن در هر مکانی که دوست دارید 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از مدتی از محیط کارتان دلسرد شده باشید و کار کردن در محیط کار برای شما سخت باشد ، راه حلی که وب سایت برای شما ارائه می دهد این است که می توانید از محل کارتان به عنوان انباره وسایل و محصولات خود استفاده کنید و در هر مکانی که دوست دارید خواه پارک باشد یا منزل یا در مسافرت و … به مدیریت فروش محصولات خود بپردازید . وب سایت های فروشگاهی این مزایا را برای شما فراهم می آورد که با رهایی از قید مکان به کسب تجربه های بیشتر بپردازید و در هر مکانی که باشید به مدیریت فروش و بازاریابی بپردازید.

بازار بین المللی به واسطه داشتن سایت ( سایت فروشگاهی ) 

با توجه به اینکه کار کردن در محل دفتر کار محدودیت های وابسته به مکان ایجاد می کند باید این انتظار را داشت که به سختی بتوانید در بازارهای بین المللی کار کنید و محصولات را به بازار جهانی معرفی کنید . این روند با روش هایی نظیر ایجاد نمایندگی در کشور های دیگر میسر نخواهد بود که هم هزینه بر است و هم سختی های خود را دارد . اما اگر شما یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید می توانید محصولات خود را از طریق وب سایت در سراسر جهان بدون هیچ محدودیتی به نمایش قرار بدهید شایان ذکر است که از سراسر جهان همه روزه میلیاردها نفر امکان بازدید از سایت شما را دارند و ممکن است از تجارت های بین المللی و جهانی نیز بی بهره نمانید.

خرید و پرداخت آنلاین در سایت فروشگاهی 

با توجه به اینکه امروزه برخی از مردم زمان لازم جهت رفتن به بازار و انتخاب کالای مورد نیازشان را ندارند لذا آنها سعی دارند تا بتوانند از وب سایت های فروشگاهی معتبر خریدشان را انجام دهند . لذا بهترین راهکار جهت جذب اینگونه افراد فروش محصولات با کیفیت از طریق اینترنت می باشد . اگر شما اقدام به طراحی سایت فروشگاهی نمایید افرادی که امکان رفتن به بازار را ندارند یا تمایل دارند از وب سایت های اینترنتی خرید نمایند احتمالا از سایت شما خرید نمایند البته انتخاب کاربران بستگی به برتری شما نسبت به سایر فروشگاه ها دارد و این برتری چیزی جز پیاده سازی استاندارد ها در سایت شما هنگام طراحی سایت فروشگاهی و راحتی استفاده از سایت شما نیست .

ایجاد راه های مختلف پرداخت در هنگام طراحی سایت فروشگاهی 

یکی از قابلیتهای بسیار خوب و مطمئنی که وب سایت های فروشگاهی دارند این است که به کاربران اجازه می دهند پرداخت ها را به صورت اینترنتی و با استفاده از درگاه های مختلف توسط کارت های عضو شبکه شتاب انجام دهند.
بخش پرداخت آنلاین از مهمترین ویژگی های وب سایت فروشگاهی به شمار می رود . از مزایای آن می توان به قابلیت رزرو ، سفارش و خرید قطعی اشاره نمود. دقت کنید که باید از امن بودن درگاه پردخت آنلاین اطمینان حاصل کنید . امنیت در این زمینه منجر می شود تا عملیات مرتبط با هک برای کاربران ایجاد دردسر نکند و کاربران با اطمینان از وب سایت شما خرید نمایند و پرداخت الکترونیکی را در محیط امن انجام دهند.

قرار دادن سیستم آمار در هنگام طراحی سایت فروشگاهی 

تعداد کالاها در فروشگاه اینترنتی

اگر محصولات و کالاهای شما به میزان نسبتا زیادی وجود داشته باشد گرفتن اطلاعات جامع و کامل از آنها گاهی سخت و اغلب زمان بر می شود و شما را ایجاب می کند که انبار دارهایی را استخدام کنید .
مزایایی که وب سایت فروشگاهی در این مورد دارد این است که در آن می توانید تعداد هر یک از کالاها را مشخص کنید . در وب سایت های فروشگاهی این امکان وجود دارد که موجود بودن ، یا عدم موجود بودن کالاها ذکر شود . و همچنین اگر کالایی موجود شد از طریق ایمیل به کاربر اطلاع داده شود . برتری که سایت های فروشگاهی نسبت به سایت های معمولی دارند همین امکان می‌باشد. یکی از مهم ترین برترین ها امکان امارگیری تفکیک شده و جامع از تمامی بخش‌های سایت و انجام کلیه ی محاسبات نظیر کنترل موجودی انبار، درآمد و فروش در بازده های زمانی مختلف و همچنین تحلیل محصولات مورد علاقه ی مشتریان یا ثبت سفارشات است که اطلاعات کاملی که قابلیت پیاده‌سازی بر روی جداول و نمودارها نیز دارند را در جهت بهبود کسب و کار در اختیار مدیر سایت قرار می دهد.

بررسی میزان فروش و درآمد به واسطه طراحی سایت فروشگاهی 

در حالت فیزیکی امکان اینکه در یک فروشگاه میزان درآمد ماهیانه و سالیانه خود را بررسی کنید بسیار زمان بر و اغلب این کار توسط حسابدار باید انجام شود .
اما وب سایت های فروشگاهی در خصوص میزان درآمد در بازه زمانی مختلف با استفاده از نمودار ها این کار را به سادگی برای شما انجام می دهند و شما به راحتی می توانید از میزان فروش ماهانه هفتگی و روزانه خود مطلع شوید .

افزدون ویژگی جستجوی محصولات در هنگام طراحی سایت فروشگاهی

در وب سایت های فروشگاهی امکان جستجوی محصولات نیز وجود دارد . شاید در یک فروشگاه فیزیکی شما ساعت ها زمان صرف کنید تا دنبال یک محصول خاص بگردید.
اما با توجه به اینکه سایت فروشگاهی قابلیت جستجو را به راحتی و با الگوریتم های مهندسی شده انجام می دهد این کار بسیار با سرعت تر و در فیلتر های مناسب نظیر : بر اساس ارزان ترین ، بر اساس گران ترین ، بر اساس رنگ ، بر اساس پرفروش ترین ، بر اساس برند و … انجام می دهد . لذا به راحتی و در عرض چند دقیقه می توانید محصول مورد نیاز خود را بیابید .

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مرحله اول؛ انتخاب محل مناسب برای ایجاد فروشگاه

طبیعتاً زمانی که بخواهیم یک فروشگاه در یک نقطه از شهر ایجاد کنیم، به دنبال محلی می‌گردیم که بیشترین تردد را داشته باشد و افراد مختلف به آن دسترسی داشته باشند. در مورد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نیز باید همین روند را دنبال کنیم و گام اول را انتخاب ‌هاست و فضای میزبانی (Host) مناسب در نظر بگیریم.
انتخاب یک‌هاست مناسب از این جهت اهمیت دارد که سرعت وب سایت، پشتیبانی از حجم اطلاعات بارگذاری شده، امنیت وب سایت، پاسخگویی و پشتیبانی و سایر موارد مرتبط با فروشگاه آنلاین در این زمینه تغییر می‌کند.
گزینه‌های مختلفی برای انتخاب ‌هاست وجود دارد که انتخاب هر کدام از آنها به سطح انتظار شما از فروشگاه بستگی دارد. معمولاً شرکت‌هایی که در حوزه ارائه ‌هاست به مخاطبان خود فعالیت دارند، به آنها توصیه می‌کنند که در ابتدای کار از فضای کمتری استفاده کنند که هزینه کمتری برای آنها داشته باشد؛
اما در مراحل بعدی طبیعتاً با افزایش تعداد مراجعه کنندگان به فروشگاه اینترنتی و حجم اطلاعات، محصولات و دیتای ورودی شما، به فضای میزبانی یا هاست بیشتری نیاز خواهید داشت که مجبور به پرداخت هزینه‌های ماهیانه یا سالیانه بیشتری خواهید بود. 

مرحله دوم – یک نام دامنه خریداری کنید.

خیلی واضح است که شما برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی، در ابتدا به یک نام دامنه مناسب نیاز دارید. شما باید یک نام دامنه ای را انتخاب کنید که از طریق نام تجاری (برند) شا به راحتی شناسایی شود. اگر شما قصد فروش محصولات متعدد و برندسازی را دارید، باید یک نام دامنه سفارشی را خریداری کنید.

مرحله سوم – یک توسعه دهنده وب را پیدا کنید.

این یک جز حیاتی در راه اندازی سایت فروشگاهی شماست. اگر می خواهید سایت تان را در مدت زمان نسبتا کوتاه و به صورت حرفه ای راه اندازی کنید، اطمینان حاصل کنید که یک توسعه دهنده وب متخصص را استخدام کرده باشید. تهیه یک جدول زمانی برای تعیین اینکه چه مدت زمان لازم است تا سایت راه اندازی شود، لازم است. اطمینان حاصل کنید که آن ها یک پس زمینه طراحی گرافیکی دارند تا بتوانند تصاویری را که با سایت شما هماهنگ می شوند، برش دهد. اغلب صاحبان کسب و کار، قبل از اینکه کار را شروع کنند تحقیقات لازم را انجام نمی دهند و به سرعت همکاری با یک توسعه دهنده را آغاز می کنند. اجازه ندهید که این اتفاق برای شما رخ دهد، زیرا ممکن است، کار روی وب سایت شما متوقف شود. اگر بخواهید اطلاعات بیشتر در مورد مدت زمانی که سایت فروشگاهی تان باید راه اندازی شود؛کسب کنید، می توانید با یک متخصص طراحی وب تماس بگیرید. البته استخدام تیم برنامه نویس مسلما بسیار پر هزینه می باشد شما میتوانید کار خود ر به صورت پروژه ای از گروههای طراحی سایت تحویل بگیرید. وب شاپ در زمینه طراحی انواع سایتهای فروشگاهی، شرکتی، پزشکی، خبری و .... فعال می باشد و دارای نمونه کارهای قوی می باشیم در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.


026-32241381
09357337762

مرحله چهارم – تمام مدارک و اسنادی را که برای یک کسب و کار قانونی نیاز دارید، تهیه کنید.

کسب و کار خود را به صورت قانونی ثبت کنید، یک مجوز فروش دریافت کنید و از مشاغل قانونی شروع کنید. برای ایجاد کسب و کار خود باید از یک وکیل کمک بگیرید. اگر یک شرکت غیرانتفاعی یا شرکتی با مسئولیت محدود را شروع می کنید، باید با مقررات مناسب سازمان تان آن را ثبت کنید. علاوه بر این، اگر فروش مالیاتی را انجام می دهید، باید مجوز فروش را دریافت کنید.

مرحله پنجم –طراحی، ایجاد و ساخت نمای داخلی فروشگاه، پلتفرم تجارت الکتروینک خود را مشخص کنید.

حالا نوبت آن رسیده است که به سراغ ایجاد و ساخت نمای داخلی فروشگاه برویم.
در مورد فروشگاه اینترنتی و وبسایت های فروشگاهی، این مرحله به عنوان انتخاب یک cms یا سیستم مدیریت محتوا شناخته می‌شود که یک انتخاب فوق العاده مهم است. ولی در عین حال، احتمالاً برای افراد تازه کار چندان ساده نیست. به طور مثال کسانی که دوست دارند یک فروشگاه فیزیکی شیک و مشتری پسند داشته باشند، معمولاً از طراحان دکوراسیون برای فضای داخلی فروشگاه فیزیکی استفاده می‌کنند.
اما در مورد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی این مرحله به صورت خرید سایت ساز و فروشگاه ساز یا استفاده از سیستمی رایگان بدون پشتیبانی معرفی می‌شود که تقریباً بخش اصلی هزینه راه اندازی سایت را شامل می‌شود. در زمان انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا فروشگاه ساز آنلاین باید توجه کنید که امکانات مهم همچون درج محصول، مطلب، مقاله، نظر کاربران، و سایر موارد دلخواه شما وجود داشته باشد و از لحاظ گرافیکی نیز قالب های زیبایی برای ویترین مخاطبان شما داشته باشد تا جذابیت استفاده از فروشگاه اینترنتی را همچون ویترین و دکوراسیون فروشگاه فیزیکی افزایش دهد. برخی از سیستم های مدیریت محتوا رایگان و بدون پشتیبانی (پشتیبان تلفنی و ایمیلی) برای ایجاد فروشگاه اینترنتی عبارتند از وردپرس (ووکامرس)، جوملا، مجنتو، اپن کارت، پرستاشاپ ولی در صورتی که بخواهید از سیستمی استفاده کنید که کار را برای شما ساده تر کند و شما را در هر مرحله از ایجاد فروشگاه راهنمایی کند، می توانید از سیستم های فروشگاه ساز همانند پرتال استفاده کنید.

نقش فروشگاه سازها در طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه ساز

یکی از اصطلاحات و واژه‌هایی که در چند سال اخیر وارد حوزه طراحی سایت و حتی بازاریابی شده است، فروشگاه ساز است که به عنوان یک سیستم پشتیبان برای تولید و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کسانی که در گذشته با وبلاگ نویسی سر و کار داشته‌اند و از خدمات آن برای بیان مطالب مختلف استفاده کرده‌اند، این موضوع را بیشتر درک می‌کنند و نقش فروشگاه سازها را در طراحی سایت راحت‌تر قبول دارند. بطور کلی، فروشگاه سازها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

· فروشگاه ساز کد باز:

اسم این فروشگاه‌سازها از واژه انگلیسی Open Source گرفته شده است که مشخصات کلی این فروشگاه سازها را تعریف می‌کنند.

· فروشگاه ساز اشتراکی:

عنوان این فروشگاه سازها نیز از واژه انگلیسی Software as a Service برگرفته شده است که نقش یک گروه پشتیبان در کنترل و راه اندازی فروشگاه اینترنتی را نشان می‌دهد.

فروشگاه ساز کد باز (Open Source)

فروشگاه ساز کد باز به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا آماده و قابل تغییر شناخته می‌شود که امکان ساخت فروشگاه را، بدون نیاز به اطلاعات و مهارت برنامه نویسی، می دهد. در این سیستم‌ها شخصی کمک کننده شما نخواهد بود و 0 تا 100 کار در دستان شماست که شامل نصب cms (سیستم مدیریت محتوا)، نصب پلاگین های مورد نیاز، فارسی سازی، بارگذاری قالب (در صورتی که رایگان موجود باشد، که باز هم بیشتر قالب ها از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه شده اند و حجم زیادی دارند) و.... می شود.

مزایای سیستم های مدیریت محتوا (اپن سورس)

1. به صورت رایگان قابل استفاده است.
2. پلاگین متنوعی برای اضافه کردن بخش های دلخواه در اختیار شماست
3. تعداد قالب های زیاد و متنوعی را برای استفاده در اختیار دارید
4. با صرف هزینه قابل توسعه توسط برنامه نویسان
5. جامعه طراح و برنامه نویس آن ها بزرگ است.
6. وجود مستندات و راهنمای نوشتاری به زبان فارسی و انگلیسی

برای صرفه جویی در وقت و هزینه، یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید. می توانید از Nop Commerce  کمک بگیرید. اکثر توسعه دهندگان وب با این ها آشنا هستند و این پلتفرم ها ساخت پلاگین و پردازش پرداخت را آسان می کنند. گروه وب شاپ بسته به نیاز مشتری هم قادر به استفاده از پنل مدیریت محتوا اختصاصی که توسط خود تیم کدنویسی شده است و هم قادر به استفاده از پلتفرم های آماده می باشد.

مرحله ششم – تمی را پیدا کنید که با تجارت الکترونیک شما مطابقت داشته باشد.

برای صرفه جویی در زمان می توانید از تم های آماده استفاده کنید و آن را از سایت هایی مثل ThemeForest خریداری کنید. طرحی را انتخاب کنید که احساس و نگاه آن به دیدگاه تجارت شما نزدیک تر باشد. قالب ها و تم های بسیاری به صورت آماده وجود دارد و شما می توانید به راحتی از آن ها بهره ببرید.

مرحله هفتم – سایت خود را به صورت زنده و فعال پیش ببرید.

به محض اینکه شما متعهد به شروع کسب و کار خود شدید، سایت تان را فعال کنید؛ حتی قبل از اینکه لیست محصولات خود را فعال کنید. به توسعه دهنده وب خود بگویید تا یک صفحه " درباره ما " و یک صفحه " تماس با ما " ایجاد کند. لازم نیست که در ابتدا زیبایی داشته باشد، بلکه مهم کاربردی بودن سایت شما مهم است. زیرا در همان ابتدا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو قرار خواهید گرفت و این برای سئو سایت شما خیلی خوب است.

مرحله هشتم – به سایت تان محتوا اضافه کنید.

وقت آن رسیده است که فروشگاه تان را طراحی کنید. شما می توانید صفحات، محصولات، پست های وبلاگ، تصاویر، متن، فیلم ها و موارد دیگر را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید تا مشتریان تان در مورد خرید از شما احساس بهتری داشته باشند. محصولات خود را در بهترین شرایط ممکن نمایش دهید و اطمینان حاصل کنید که تم انتخاب شده شما با محصولات و نوع کسب وکارتان سازگاری و تناسب دارد.

مرحله نهم – توسعه روابط سفارشی

روابط سفارشی هم برای فروشندگان مهم است و هم برای رسانه ها. اگر شما موفق به پیاده سازی استراتژی سئو شوید، قطعا شما روابط سفارشی با ارزشی را درک کرده اید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما چیزی ارزشمند را ارائه کند. به طور مثال، شما یک فروشگاه آنلاین دارید که سس ماکارونی x را به فروش می رساند. می توانید تخصص تان در این زمینه را از طریق ارسال مقالات آموزشی به علاقه مندان پخت و پز ارائه دهید و دستورالعمل های خوشمزه خود را به اشتراک بگذارید.

مرحله دهم – یک درگاه پرداخت تهیه کنید.

گرفتن پذیرش برای یک درگاه پرداخت و پردازنده کارت اعتباری، فرآیند آسانی نیست. بنابراین قبل از شروع، تحقیقات لازم را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که آماده هستید. قبل ازدرخواست، باید یک فرآیند پرداخت امن در وب سایت خود ایجاد کنید. باید یک حساب بانکی شفاف داشته باشید و شماره حساب بانکی تان را در اختیار کابران قرار دهید. راه اندازی درگاه پرداخت و پردازش کارت اعتباری می تواند مدتی طول بکشد اما باید تا آخرین دقیقه منتظر بمانید.
مرحله یازدهم – مشخص کردن نحوه بسته بندی محصولات، انبار کردن و حمل و نقل محصولات.
قبل از اینکه وب سایت خود را راه اندازی کنید، باید چگونگی ذخیره و بارگیری موجودی خود را دریابید. شما باید میزان ذخیره سازی سفارشات خود را برای فروشندگان تان تعیین کنید. بعضی از سؤالاتی که باید پاسخ دهید عبارتند از: شما از چه نوع حمل و نقلی استفاده می کنید؟ آیا تمام موجودی خود را در یک انبار ذخیره می کنید؟ در بسته شما چه چیزی قرار داده می شود؟ بسته بندی شما چه اندازه ای است؟ آیا شما قصد دارید هر نوع موادی را در بسته های خود قرار دهید؟ چه محدودیت های حمل و نقلی در مورد هر یک از محصولات شما وجود دارد (به عنوان مثال، برخی از محصولات زیبایی تنها از طریق زمین حمل می شود)؟