
فروشگاه ساز | فروشگاه ساز آماده | فروشگاه ساز اختصاصی | قیمت فروشگاه ساز
- 17/01/1398 17/01/1398
- شنبه 17 فروردین 1398
- 1581 نفر
راحتترین راه برای ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه ساز های آنلاین است. فروشگاه سازها کار ایجاد یک فروشگاه آنلاین تمام وقت را برای شما به راحتی آب خوردن کردهاند.
فروشگاه ساز چیست؟
راحتترین راه برای ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه ساز های آنلاین است. فروشگاه سازها کار ایجاد یک فروشگاه آنلاین تمام وقت را برای شما به راحتی آب خوردن کردهاند.
فروشگاه ساز، سیستمی است که به کمک آن میتوانید یک مغازۀ 24 ساعتۀ شبانه روزی در بستر وب برای خودتان ایجاد کنید، آن را مدیریت کنید و هر محصولی که بخواهید، از کالای فیزیکی گرفته تا خدمات و محصولات دانلودی را، در آن بفروشید.
البته فروشگاهسازها به نوعی سیستم مدیریت محتوا یا CMS نیز محسوب میشوند و این CMSها به دوستۀ اشتراکی (SAAS) و متن باز (Open Source) تقسیم میشوند
طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از حرفه های در حال توسعه در ایران است. امروزه بسیاری از کسب و کارها در کنار طراحی سایت شرکتی و معرفی محصول خود، اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی نیز می کنند. البته هنوز هم نسبتا طراحی فروشگاه اینترنتی وخرید از فروشگاه اینترنتی رایج نیست از این رو این حرفه جای پیشرفت بسیاری دارد و تقریبا در ایران نوپا است.
از آنجایی که طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی به دلیل داشتن امکانات بسیار، نیازمند صرف هزینه نسبتا بالایی است، برخی از کسب و کارهای کوچک از انجام طراحی فروشگاه اینترنتی صرف نظر می کنند. اما در حال حاضر تعداد زیادی فروشگاه ساز و قالب های فروشگاهی آماده وجود دارند که به صورت رایگان در اختیار فرد قرار داده شده اند.
فروشگاه ساز در واقع یک افزونه است که امکانات فروشگاهی را به طراحی سایت اضافه می کند. امکاناتی نظیر خرید آنلاین، سبد خرید، ارائه محصول و توضیحات مرتبط و غیره در فروشگاه ساز ارائه شده است.
طراحی فروشگاه اینترنتی با استفاده از قالب های آماده نیازمند هزینه کمی است اما برای کسب و کارهای بزرگ و آن دسته از افرادی که سئو برای آنها مهم است، توصیه نمی شود. این دسته از افراد و کسب و کارها می توانند در صورت تمایل به طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی بپردازند.
وب شاپ با داشتن نیروهای تخصصی و کارآزموده می تواند تمام نیاز شما را در زمینه طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی برطرف نماید. علاوه بر این طراحی فروشگاه اینترنتی در وب شاپ به گونه ای انجام می شود که وب سایت شما از پایه بر مبنای اصول سئو و بهینه سازی سایت طراحی و راه اندازی می شود. در نتیجه تضمینی برای موفقیت کسب و کار شما خواهد بود.
اصلا چرا باید کسب و کارم را در اینترنت ایجاد کنم؟
لطفا اجازه دهید قبل از اینکه وارد موضوع فروشگاه سازها شویم، درباره اینکه چرا باید کسب و کارمان را در بستر اینترنت ایجاد کنیم صحبت کوتاهی داشته باشیم. اگر شما یک فروشنده حرفه ای هستید یا بتازگی وارد فضای فروش شده اید، قطعا اطلاع دارید که برای فروش محصولات خودتان باید یک مکانی را برای خود دست و پا کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی به شما دسترسی داشته باشند و از بین تنوع محصولاتی که ارائه می دهید، محصول مورد علاقه خود را انتخاب و از شما خریداری کنند. این مکان می تواند شرکت، مغازه، فروشگاه اینترنتی و غیره باشد.
حالا فرض کنید شما یک فروشنده پوشاک هستید و می خواهید در آغاز کار خود یک مغازه ای را در یک محله مناسب تهیه کنید تا بتوانید به کسب درآمد بپردازید. مشکلاتی که در این روش بر سر راه شما وجود دارد عبارتند از:
• جستجوی محل مورد نظر که نیاز به صرف زمان زیادی دارد.
• بررسی هزینه رهن، اجاره، پول پیش و کارمزد بنگاه (اصطلاحا به شیرینی معروف است) که می تواند به نسبت فضای انتخابی شما متغییر باشد.
• بررسی هزینه آب و برق و تلفن که جزو لاینفک کار شما هستند.
• بررسی هزینه مالیات، اماکن و غیره که به صورت دوره ای و مرتب برای شما ارسال می شود.
• هزینه تامین جنس از بازار
• بررسی هزینه کارگر (در صورت نیاز)
• و از همه مهمتر بررسی مدت زمانی است که فروشگاه شما می تواند شناخته شود تا به سود مناسبی برسد.
• بررسی مدتی است که مشتریان می توانند به شما اعتماد کنند و از شما خرید کنند.
• بررسی ساعات کاری شما.
• بررسی هزینه تبلیغات و...
خب! حالا با وجود این موارد، شما باید یک اراده پولادین، حتی در بعضی از مراحل روابط خوب و جیبی پر از پول داشته باشید که بتوانید به خواسته خود(راه اندازی فروشگاه پوشاک) جامعه عمل بپوشانید. نمی خواهم در همین ابتدای مقاله شما را نا امید کنم، اما باید با واقعیت روبه رو شویم.
اگر نظر من را بپرسید من که به هیچ وجه حاضر نیستم این مسیر طولانی را طی کنم و مدت زمان زیادی صرف کنم تا بتوانم از محصولاتی که ارائه میدهم به سود برسم. پس به نظر شما چاره کار چیست؟
احتمالا شما این هزینه ها را متقبل شده اید و در حال حاضر یک فروشنده شناخته شده هستید، یا اینکه در ابتدای کار هستید و به حساب و کتاب برای راه اندازی مغازه خود مشغولید. اگر از من بپرسید می گویم جلوی ضرر را از هر جا بگیری، منفعت است! پس بهتر است برای این وضعیت خود چاره ای بیاندیشید تا بتوانید کسب و کار خودتان را با کمترین ضرر و هزینه، راه اندازی کرده و گسترش دهید.
واقعا چگونه می توان یک فروشگاه راه اندازی کرد که موارد خطرناک بالا را نداشته باشد و به اصطلاح خودمان ریسک پایین تری هم داشته باشد تا بتوانیم به سود مناسبی برسیم؟ جواب سوال شما اینجاست! راه اندازی فروشگاه اینترنتی.
زمانی که شما تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی می گیرید، قطعا هزینه های بسیار زیاد تهیه مغازه را نخواهید داشت و با کم ترین هزینه می توانید یک فروشگاه اینترنتی برای خود راه اندازی کرده و مخاطبان را با روشهای تبلیغاتی ارزان و سریع به سمت خود جذب کنید.
در واقع می توان از این زاویه هم به موضوع نگاه کرد که فروشگاه اینترنتی شما دقیقا نقش همان مغازه شما را بازی خواهد کرد اما نه با مشتریان گذری و اعصاب خورد کن، که فقط سوال می پرسند! بلکه با مشتریانی هدفمند که از طریق گوگل در حال جستجوی فروشنده ی محترمی مثل شما هستند.
شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟ اما پیشنهاد میکنم عجله نکنید و فعلا درگیر حساب و کتاب نشوید، فقط در این حد برایتان بگویم که هزینه های راه اندازی فروشگاه اینترنتی در مقایسه با راه اندازی یک مغازه با هدف فروش خوب واقعا خنده دار است!
فروشگاه ساز آنلاین:
حالا وقت آن رسیده است که وارد گود شویم و درباره فروشگاه سازهای آنلاین صحبت کنیم، اگر کمی با فضای وب آشنا باشید، می دانید که امروزه شرکت های کوچک و بزرگی هستند که در حال ارائه خدمات در بستر وب هستند. یکی از خدماتی که در حال ارائه به کاربران هستند، فروشگاه ساز آنلاین است.
برای استفاده از فروشگاه سازهای آنلاین شما باید در وب سایت شرکتی که این سرویس را ارائه می دهد عضو شده و پلن فروشگاه ساز خود را انتخاب کرده و شروع به استفاده از آن بکنید.
چگونه بهترین فروشگاه ساز را انتخاب کنیم؟
فروشگاه سازها امکانات مختلف بسیاری دارند. با استفاده از فروشگاه ساز میتوانید برای محصولات قیمت تعیین کنید، تخفیفهای متنوع اعمال کنید، روشهای ارسال مختلف تعریف کنید، روشهای پرداخت مختلف تعریف کنید و بسیاری از امکانات دیگر که بسته به فروشگاه سازی که انتخاب میکنید، ممکن است متفاوت باشند.
اما... یک نکتۀ خیلی خیلی مهم در انتخاب فروشگاه ساز وجود دارد و آن هم این است که بدانید چه انتظاراتی از یک فروشگاه ساز دارید. آیا تا به حال بهطور جدی به این موضوع فکر کردهاید؟
یک فروشگاه ساز آنلاین و حرفه ای باید چه امکانات و ویژگی هایی داشته باشد؟ فروشگاه سازی که برای دیگران بهترین است ممکن است برای شما نباشد و یا بالعکس. یعنی چه؟ یعنی همانطور که بارها گفتهایم بهترین فروشگاه ساز، فروشگاه سازی است که نیازها و انتظارات شما را به خوبی براورده کند. پس بیایید معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز خوب را بشناسیم و بر اساس آن بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم.
امکانات اولیه
اولین قدم هنگام انتخاب یک فروشگاه ساز، ارزیابی امکانات کلی آن است. با مقایسه امکانات پایه چند فروشگاه ساز میتوانید متوجه شوید که کدام یک برای شما بهتر است؟ این امکانات میتواند تعداد محصولات، قابلیت اعمال تخفیف، اسلاید شو، بنر، وبلاگ، هاست، دامنه و ... باشد.
برای مثال برخی فروشگاه سازها امکاناتی دارند که اجازه میدهند علاوه بر کالا، محصولاتی هم برای دانلود قرار دهید و آنها را بفروشید.
خب حالا پس از کلی صحبت به قسمت ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای می رسیم، واقعا قبل از خرید باید به امکانات و ویژگی های فروشگاه سازی که انتخاب کرده اید به خوبی دقت کنید.
1. کوپن تخفیف در فروشگاه ساز:
برای اینکه بتوانید مشتریان وفادار خود را همیشه خوشحال و راضی نگه دارید باید برای آنها هدایایی در نظر بگیرید، حتما هدایا نباید به صورت فیزیکی و قابل لمس باشند، می توانید برای مشتریان خود کوپن تخفیفی ایجاد کنید تا با استفاده از آن بتوانند در خریدهای بعدی با مبلغ شگفت انگیزی پاداش وفاداریشان را از شما دریافت کنند.
2. درگاه بانکی در فروشگاه ساز:
یکی از مهمترین بخش های هر فروشگاه اینترنتی بخش درگاه بانکی است. درگاه بانکی معتبر علاوه بر اینکه بر بالا بردن اطمینان کاربران نسبت به فروشگاه شما نقش بسیار مهمی دارد، خیال شما و کاربران هم از جابجایی پول های بین بانکی راحت خواهد بود، زیرا هیچ خطری شما را تهدید نمی کند.
3. گزارش گیری دقیق در فروشگاه ساز:
برای اینکه بررسی کنید کاربران چگونه شما را پیدا کرده اند؟ از کدام محصولات بازدید کرده اند؟ به کدام صفحات علاقه نشان داده و مدت زمان زیادی در آنها باقی مانده اند؟ یا برای اینکه میزان فروش روز، هفته، ماه و سال خود را تحلیل کنید، باید گزارش گیری های دقیقی از سیستم فروشگاه ساز خود داشته باشید، گزارشات به شما کمک می کند در برخی از مواقع تصمیم های هدفمندتری را بگیرید.
4. کنترل موجودی در فروشگاه ساز:
این بخش به شما و مشتریان اطمینان خاطر می دهد، زیرا شما با مدیریت این بخش به مشتریان اطلاع رسانی می کنید که چه تعدادی از یک محصول در انبار موجود است. کنترل موجودی باعث می شود که کاربر به در بسته برخورد نکند! یعنی اگر مطلع شود که جنسی در انبار موجود نیست، می تواند آنرا سفارش ندهد تا زمانی که شما آن محصول را تامین می کنید.
5. دسته بندی سفارش ها در فروشگاه ساز:
دسته بندی مناسب سفارشات بخش اصلی هر فروشگاه سازی است. ایجاد دسته بندی ها باعث می شوند که مدیران فروشگاه اینترنتی براحتی محصولات و سفارشات را از یکدیگر ترکیب کنند.
6. تبادل نظر کاربران در فروشگاه ساز:
کمی به کاری که می خواهید انجام دهید دقت کنید! بله، تمامی فعالیت هایی که شما انجام می دهید تا فروش مناسبی داشته باشید در گرو نظرات کاربران است. کاربران هستند که از شما خرید می کنند و با ثبت رضایت خود باعث می شوند سایر کاربران نیز از شما خریدهای خوبی داشته باشند. پس فراموش نکنید که حساس ترین بخش هر فروشگاه ساز قسمت تبادل نظر با کاربران است.
7. پیگیری سفارش ها در فروشگاه ساز:
فرض کنید از یک فروشگاهی محصولی را خریداری کرده اید و هزینه را هم به صورت آنلاین ورایز کرده اید، اما نه از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شده است، نه ایمیلی مبنی بر تایید خرید شما به صندوق پست الکترونیک شما ارسال شده است، پیش خود چه فکری می کنید؟ قطعا استرس دارید! نه؟ پیگیری سفارش ها بخشی است که جزو لاینفک هر فروشگاه ساز است. این بخش مهم باید در قسمت مناسبی از سایت قرار بگیرد تا کاربران بتوانند سفارشات را پیگیری کرده و از وضعیت لحظه به لحظه مطلع شوند.
8. قالب های متنوع در فروشگاه ساز:
فروشگاه سازها باید دارای قالب های متنوعی باشند، زیرا تنوع قالب باعث می شود که کاربران قالب های شیک و مناسبی را انتخاب کنند تا افزایش فروش خوبی را تجربه کنند. ناگفته نماند که قالب مناسب می تواند اعتماد کاربران را به همان فروشگاه افزایش دهد.
9. سبد خرید در فروشگاه ساز:
سبد خرید در فروشگاه های اینترنتی حکم همان چرخ دستی دارد که در فروشگاه های واقعی کالاهای خود را در آن می گذاریم . وجود یک سبد خرید در فروشگاه اینترنتی شرط اصلی است . به گونه ای که برای گرفتن نماد اعتماد در یک فروشگاه اینترنتی یکی از شروط داشتن سبد خرید است .
10. امکان سرچ در فروشگاه ساز:
وب سایت شما همان فروشنده شماست . وب سایت باید امکان سرچ از بین اقلام مختلف کالا را به خریداران بدهد تا بتوانند بر اساس فیلتر های مورد نظرشان کالای خود را جستجو کنند . یک فروشگاه ساز خوب باید امکان این سرچ و فیلتر های جستجو بر اساس برند ، رنگ ، سایز ، قیمت و ... را به مشتری بدهد .
11. درج تصویر و توضیحات برای هر محصول در فروشگاه ساز:
قطعا می دانید توضیحات کامل بر روی هر کالا شانس خریده شدن آن کالا را بیشتر می کند. فروشگاه ساز باید این امکان را در اختیار شما قرار دهد تا توضیحات تکمیلی ، مشخصات فنی ، مزایا و معایب کالاها را در سایت خود درج نمایید . این نکته خیلی مهم است . چه بسا افرادی که در سایت خود هیچ توضیحی درج نمی کنند و قطعا هیچ شخصی از چنین فروشگاهی خرید نمی کند . حداقل اطلاعاتی که از یک کالا می توانید درج کنید اطلاعات موجود در بروشور آن است .
12. امکان درج لوگو و فیو آیکون در فروشگاه ساز:
لوگوی ما برند ما محسوب می شود و مانند تابلویی می باشد که در سطح شهر در بالای درب مغازه خود نصب می کنیم و در فروشگاه های اینترنتی برند شدن بسیار اهمیت دارد . شما باید این امکان را داشته باشید که لوگوی خود را در فروشگاه اینترنتی خود درج نمایید .
13. قالب ریسپانسیو در فروشگاه ساز:
از آنجا که امروزه علاوه بر کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ ها ، استفاده از دیوایس های مختلف مانند تبلت و موبایل همه گیر شده است . مشتری های سایت ممکن است از موبایل برای خرید از سایت شما اقدام کنند . پس سایت شما باید برای نمایش از طریق موبایل نیز بهینه باشد . یک سایت ساز خوب باید مجموعه ای از قالب های ریسپانسیو را در اختیار شما قرار دهد .
14. استفادۀ آسان فروشگاه ساز:
اگر جزو افراد مبتدی باشید و هیچ تجربهای در زمینه طراحی سایت یا مدیریت وبلاگ نداشته باشید، قطعاً کار با فروشگاهسازهای پیچیده برایتان سخت و زمانبر خواهد بود. مثلاً خیلی وقتها ممکن است به تنظیمات مختلفی برخورد کنید که اصلاً نمیدانید به چه دردی میخورند؛ یا اینکه برای انجام یک کار ساده باید ساعتها زمان صرف کنید تا روش آن را پیدا کنید. پس هنگام انتخاب فروشگاه ساز این نکته را در نظر بگیرید که آیا این فروشگاه ساز از رابط کاربری ساده و طرز استفاده آسانی برخوردار است یا نه؟
15. مدیریت محتوا در فروشگاه ساز
بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، اولین کاری که باید برای آن انجام دهید تولید محتوا است. این محتوا است که سایت شما را شکل میدهد و مخاطبان را به سمت خود جذب میکند. این محتوای خوب است که باعث میشود کاربران در سایت شما بمانند و از شما خرید کنند. پس سیستم مدیریت محتوا یا همان وبلاگ نویسی را جدی بگیرید و از فروشگاهسازهایی استفاده کنید که این قابلیت (قابلیت وبلاگ نویسی) را دارند.
16. توسعه پذیری و افزونه های فروشگاه ساز
ممکن است پس از مدتی بخواهید ویژگیها و بخشهای جدیدی را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید. در اینجا شما نیازمند توسعه هستید که دو حالت دارد. حالت اول اینکه برنامه نویس هستید یا برنامه نویس استخدام کرده اید و این کار را به او میسپارید. حالت دوم هم این است که از افزونهها استفاده کنید. مثلاً شما میتوانید با اضافه کردن یک افزونه یا پلاگین به فروشگاهتان قابلیت تخفیف پلکانی اضافه کنید (به این صورت که مثلاً وقتی قیمت کالای موجود در سبد خرید مشتری به 100 هزار تومان رسید، 20 درصد تخفیف به قیمت کل سبد خرید اعمال کنید). پس هنگام انتخاب فروشگاه ساز تعداد افزونهها و قیمت آنها را هم بررسی کنید.
17. پشتیبانی فروشگاه ساز
بحث پشتیبانی در انتخاب یک فروشگاه سازِ حرفهای خیلی مهم است. چرا؟ چون به هر حال دیر یا زود ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید یا اینکه سوالی برایتان پیش بیاید که جواب آن را ندانید. در این مواقع یک پشتیبانی خوب و قوی میتواند شما را راهنمایی کند و یا مشکلات احتمالی را از پیش رویتان بر دارد. پس حتماً در مورد پشتیبانی فروشگاه سازی که انتخاب میکنید از دیگران پرس و جو کنید و آن را ارزیابی کنید.
18. امکانات سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) در فروشگاه ساز
یکی از بهترین راههایی که کاربران را به سایت ما میرساند، موتور جستجوی گوگل است. هر چقدر که جایگاه ما در گوگل بالاتر باشد و در اولین صفحات نتایج آن ظاهر شویم، ورودی بیشتری میگیریم و به تبع آن میتوانیم فروش بیشتری داشته باشیم. حالا سئو چیست؟ سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو مجموعهای از تکنیکها است که اگر آنها را به کار بگیریم میتوانیم به رتبههای بالای گوگل برسیم. پس هنگام انتخاب فروشگاه ساز حتماً باید توجه کنیم که فروشگاه ساز مدنظرمان از اصول و ابزارهای سئو پشتیبانی کند.
19. نگاه به آینده در هنگام انتخاب فروشگاه ساز
منظورم از نگاه به آینده یک مسالۀ بسیار مهم دیگر است. شما باید با خودتان فکر کنید و ببینید که در آینده قصد دارید تا چه حد فروشگاهتان را گسترش دهید؟ آیا قرار است همین تعداد محصولی که الان دارید را حفظ کنید یا نه؛ میخواهید تعداد محصولاتتان صد برابر شود؟ سپس فروشگاه سازی را انتخاب کنید پاسخگوی نیازهای آیندۀ شما هم باشد.
20. قابلیت انتقال در فروشگاه ساز
فرض کنید شما فروشگاه سازتان را انتخاب کردید ولی پس از مدتی انتظارات شما را براورده نکرد. اگر از همان ابتدا قابلیت انتقال را در نظر گرفته باشید میتوانید فروشگاهتان را به جای دیگری منتقل کنید اما اگر این قابلیت وجود نداشته باشد یا باید بسوزید و بسازید و یا از اول با صرف هزینه و زمان دوباره یک فروشگاه دیگر بسازید. پس به این مورد هم حواستان باشد.
هزینه فروشگاه ساز چگونه است؟
هزینه های فروشگاه ساز برای هر شرکت متفاوت است، شما باید با توجه به بودجه خود یک شرکتی را که خدمات مناسب ارائه می دهد انتخاب کنید و پس از کسب اطمینان از کیفیت آن شرکت خدمات خود را گسترش دهید.
در این مقاله درباره فروشگاه ساز صحبت های مفصلی داشتیم، در مرحله بعد شما می توانید با کارشناسان وب شاپ تماس گرفته و درباره راه اندازی کسب و کار اینترنتی با مشاوره رایگان دریافت کنید.این مژده را به شما می دهیم که وب شاپ هم به صورت اختصاصی قادر به طراحی سایت فروشگاهی است و هم از فروشگاه ساز آماده استفاده می کند.