قیمت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی,هزینه سایت فروشگاهی

قیمت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی | محاسبه قیمت و هزینه سایت فروشگاهی

  • چهارشنبه 22 اسفند 1397
  • 861 نفر

به جرات میتوان گفت یکی از وسیع ترین بازه های هزینه خدمات را میتوانید در حوزه طراحی سایت مشاهده کنید. قبل از تعیین قیمت طراحی سایت باید نوع وبسایت مشخص شود.

قیمت طراحی سایت

به جرات میتوان گفت یکی از وسیع ترین بازه های هزینه خدمات را میتوانید در حوزه طراحی سایت مشاهده کنید. هر شخص یا شرکتی که به این کار مشغول است، ملاک های خود را داشته و قیمت متفاوتی را برای طراحی سایت ارائه میکند.
این بازه وسیع تعرفه طراحی سایت، موجب سردرگمی کارفرمایان نیز شده است. برای مثال ممکن است آگهی طراحی سایت با قیمتی نازل اما امکانات بسیار را مشاهده کند، از طرفی نیز شرکتی را پیدا میکند که سایتی با امکانات نه چندان گسترده را با هزینه ای هنگفت ارائه میکند.
عباراتی چون طراحی باکیفیت، تحویل سریع، پشتیبانی 24 ساعته و... کلمات کلیدی هستند که در صفحه تعرفه طراحی وب سایت اکثر شرکت ها مشاهده میکنید. اما به واقع چطور میتوان هزینه طراحی سایت را تخمین زد؟ چگونه میشود قیمت ارزان، قیمت گران و یا قیمت مناسب طراحی سایت را تشخیص داد؟

بررسی عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

تعرفه سایت فروشگاهی

قبل از تعیین قیمت طراحی سایت باید نوع وبسایت مشخص شود. این روزها تعداد دسته بندی سایت ها بسیار زیاد است. سایت های خبری، سایت شرکتی، سایت فروشگاه آنلاین، سایت بازی آنلاین، سایت استریم و پخش آنلاین مولتی مدیا، سایت های دانلود، سایت آپلود، سایت های برون سپاری پروژه و... هر کدام ساختار و استراتژی طراحی مخصوص به خود را دارند.
در قدم دوم بهتر است استانداردهای عمومی که فارغ از نوع وبسایت، در طراحی آن مهم است را مد نظر قرار دهیم. رابط کاربری یا UI، تجربه کاربری یا UX، نمایش صحیح در موبایل و تبلت، هماهنگی با مرورگرهای مختلف، کدنویسی سمت سرور، کدنویسی سمت کاربر و... مواردی هستند که به واسطه زمان و انرژی که روی آنها صرف میشود در قیمت گذاری طراحی سایت تاثیر خواهند داشت.

تعرفه طراحی وب سایت به مولفه های بسیاری وابسته است، از کیفیت طراحی و جذابیت آن تا کیفیت کد نویسی و بهینه بودن الگوریتم ها، همگی در قیمت نهایی طراحی وبسایت تاثیرگذار خواهند بود. اما در دنیای بی سامان وب، قیمت ها و تعرفه های متفاوتی وجود دارد که در عین تفاوت چشمگیر برای هر دو طرف ارزان فروش و گران فروش قابل دفاع خواهد بود. 

بازدهی و سرعت سایت

عوامل مختلفی روی سرعت یک وبسایت اثرگذارند. مجموعه ی این عواملی که هر کدام به تنهایی ممکن است چندان به چشم نیایند تاثیر شگرفی بر روی رضایت کاربران در تعامل با سایت شما خواهد داشت. افزایش بازدهی یک وبسایت می تواند علاوه بر جلب رضایت کاربران موجب کاهش هزینه های سرور و صرفه جویی چشمگیری در بهره برداری از منابع آن شود.
منظور از افزایش بازدهی و افزایش سرعت لود سایت ها کاهش و یا چشم پوشی از خواسته های مشتری نیست، بلکه هدف، رسیدن به بهینه ترین حالت ممکن در انجام این درخواست هاست. رعایت این استانداردها هنگام طراحی سایت میتواند زمان لازم برای اجرای پروژه را افزایش داده و بر قیمت طراحی سایت شما تاثیرگذار باشد.

پنل مدیریتی قدرتمند

برخی سایت ها یک بار برای همیشه طراحی میشوند و پس از اجرا روی دامنه اصلی، دیگر کار خاصی را انجام نمیدهند. از این دسته سایت ها میتوان به طراحی سایت شرکتی ساده یا سایت های شخصی یک صفحه ای اشاره کرد. از طرفی بعضی از وبسایت ها نیز همواره در حال فعالیت بوده و امکانات و خدمات زیادی در آن ها قرار داده شده است.
مشخص است که هزینه طراحی سایت در این دو مورد نیز با توجه به میزان فعالیت سایت متفاوت است. وبسایت هایی که نیاز به آپدیت های مداوم دارند طبیعتا از لحاظ هزینه در سطح بالاتری قرار خواهند گرفت. برای آنکه محتوای سایت شما به راحتی قابل تغییر باشد نیازمند یک پنل مدیریتی قدرتمند هستیم که طراحی و اجرای آن میتواند مستقیما بر هزینه طراحی سایت تاثیرگذار باشد.

ترافیک سایت و تعامل کاربران با سایت

مهم است که تعیین شود یک وبسایت چه تعداد ترافیک روزانه یا ورودی-خروجی کاربر دارد. می بایست تعیین شود که کاربران معمولا چه عملکردی در سایت دارند و تا چه میزان امکانات و خدمات آن را به کار میگیرند. برخی وبسایت ها صرفا متون یا محتوا را به کاربر نمایش میدهند و جز باز کردن و اسکرول صفحات واکنش دیگری به کلیک های کاربر نشان نمیدهند.
از طرفی در برخی سایت ها کاربر به ازای هر حرکت یا جابجایی در صفحه یک ری اکشن متفاوت از سایت دریافت میکند. در واقع وبسایت ملزم میشود که به ریزترین درخواست های کاربر پاسخ دهد و کامل با او در تعامل باشد. میزان توجه به این موضوع نیز میتواند نقش مهمی در تجربه کاربر سایت داشته باشد که البته در هزینه طراحی سایت نیز موثر است.

امکانات حرفه ای و اختصاصی

حال فرض کنیم که نوع و میزان فعالیت سایت خود را تعیین کرده ایم. نکته دیگری که در اینجا مطرح میشود، امکانات حرفه ای و اختصاصی هر وبسایت است. مثلا در طراحی سایت فروشگاهی ، از دید یک بازدیدکننده ویژگی هایی چون عضویت در سایت، مشاهده مشخصات و تصاویر محصول، سبد خرید کامل، افزودن به لیست علاقه مندی و… موارد لازم و یا آپشنالی هستند که میتوانند با اهمیت باشند.
از دید مدیر سایت نیز امکاناتی چون ثبت کالا، مشاهده مشخصات کاربران، مدیریت تراکنش های خرید، مدیریت موجودی کالا، ارائه تخفیف های ویژه و جشنواره های فروش، مدیریت نظرات و… میتوانند مواردی باشند که هزینه طراحی سایت فروشگاهی را تعیین کنند. گاهی قیمت سایت با امکانات و گزینه های جانبی ارائه میشود. مثلا هزینه هاست به فاکتور فروش اضافه می شود.

بودجه طراحی سایت

نکته دیگری که بر قیمت گذاری از طرف برخی شرکت های طراحی سایت موثر است، میزان بودجه و اهتمام کارفرما به طراحی سایت است. گاهی یک استارتاپ کوچک با هزینه ای محدود درخواست سفارش طراحی سایت میکند. گاهی نیز یک برند تجاری بزرگ برای طراحی وبسایتش هزینه زیادی را کنار میگذارد. البته لزوما هزینه بیشتر مساوی با طراحی بهتر نیست. 

قیمت طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی

تعرفه راه اندازی فروشگاه اینترنتی شاید این سوال شما هم باشد. می توان گفت این سوال تمام افرادی است که تمایل به راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارند. برای پاسخ دادن به این سوال پارامترهای زیادی دخیل هستند. و نمی توان یک هزینه را اعلام کرد باید دقیقا نوع خدمات و کیفیت کار نیز کاملا مشخص شود. یعنی کاملا برای مشتری مشخص باشد که به ازای دریافت این مبلغ چه خدماتی را دریافت می کند. بنابراین شرکت های طراحی سایت حرفه ای نیز همواره قبل از ارائه قیمت به شما بررسی های لازم را برای خود صورت داده اند تا به یک قیمت استاندارد دست یافته اند. برای روشن شدن قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی باید برخی از مسائل کاملا بررسی شود. 

بودجه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

یکی از نکاتی که ممکن است بر قیمت گذاری طراحی سایت فروشگاهی تاثیر بگذارد میزان هزینه کارفرما است، این میزان بودجه و تصمیم و هدف کارفرما به طراحی سایت می تواند  تاثیر زیادی بر روی نوع خدمات داشته باشد. گاهی یک کسب و کار کوچک مایل به راه اندازی فروشگاه اینترنتی است و نمی خواهد که هزینه ی زیادی را انجام دهد و می خواهد فیدبک راه اندازی وبسایت فروشگاه اینترنتی را مشاهده کند. گاهی هم یک برند بزرگ تمایل به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارد و می خواهد یک فروشگاه اینترنتی عالی داشته باشد که در کسب و کار خود حرف اول را بزند. پس این موضوع نیز بر روی قیمت تاثیرگذار است.
 

عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت و قیمت وبسایت فروشگاه اینترنتی

رعایت قوانین سئو

SEO (Search Engine Optimization)، به منظور بهبود رتبه‎ی سایت در موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر انجام می‎گیرد. فاکتورهای تاثیرگذار بر روی سئوی سایت مواردی متعددی می‎باشند. مواردی از قبیل کلمات بکار رفته در متن و محتوا، لینک‌های ورودی به سایت از سایت‌های دیگر و در نهایت حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت برای موتورهای جستجو که اگر از جانب شرکت طراحی سایت رعایت گردد بر روی قیمت وب سایت طراحی شده تاثیر گذار خواهد بود.
 

سرعت بالای بارگذاری سایت

هنگامیکه که وبسایت با سرعت پایینی بارگذاری شود، کاربران به دلیل نارضایتی سریعا از وب‎سایت خارج می‎شوند. زمانیکه گوگل متوجه خروج سریع کاربران از سایت ‎شود، رتبه سایت را کاهش می‎دهد. بنابراین سرعت سایت تاثیر مستقیمی بر افزایش رتبه‎ی سایت دارد. عوامل هزینه بر مختلفی بر روی سرعت سایت تاثیر گذارند، عواملی مانند:
•    استفاده از ها‏ست مجازی یا اختصاصی؛
•    فشرده سازی خروجی سرور؛
•    فشرده سازی فایل ها‏؛
•    بهینه سازی تصاویر؛
•    ایمن سازی و محافظت از وب سایت؛
رعایت تمامی موارد بالا مستلزم صرف هزینه‎ای بیشتر برای طراحی سایت می‌گردد.
 

طراحی زیبا و کاربرپسند

طراحی یک فروشگاه آنلاین باید به گونه‎ای باشد که با ظاهری زیبا و مناسب حس امنیت در خرید و اعتماد را به کاربر القا کند و بر مبنای اصول روانشناسی خرید و عناصر بصری مناسب طراحی شده باشد و او را به مشتری دائمی تبدیل کند.

انطباق تم وب‎سایت با تجارت کارفرما

برای ایجاد وب‎سایت موفق تنها طراحی یک سایت کافی نخواهد بود و میبایست موارد زیادی را در نظر گرفت. اولین قدم، طراحی وب‎سایتی خواهد بود که امکاناتی کامل در زمینه‎ی فعالیت کسب و کار را داشته باشد. شاید داشتن تمامی امکاناتی که یک شرکت طراحی معرفی می‎کند، مناسب برای تمامی کسب و کارها نباشد، اما باید هر آنچه برای مخاطبان وب‎سایت مورد نیاز است شناسایی شده و در وب‎سایت وجود داشته باشد، چرا که این عمل بر روی فروش تاثیر بسزایی می‎گذارد.
 

کدنویسی اختصاصی و عدم استفاده از قالب‎ها و کدهای از پیش طراحی شده

در طراحی سایت دو روش استاتیک و داینامیک وجود دارد. در طراحی سایت به روش استاتیک امکان تغییر محتوای سایت به سادگی امکان پذیر نمی‎باشد و در صورت افزودن صفحات دیگر به وبسایت، باید آن صفحات مجددا طراحی شوند. 
در مقابل در طراحی سایت داینامیک، برای مدیریت آسان سایت و افزودن صفحات دلخواه، از سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) استفاده می‎شود. این نرم افزارها در قالب وب‎سایت یک بخش مدیریتی تعبیه می‎کنند گاهی نیز از طریق کدنویسی اختصاصی توسط گروه برنامه نویس این پنل مدیریتی ایجاد می شود و آن را در اختیار مالک سایت قرار می‎دهند. هزینه‎ی طراحی سایت داینامیک به تعداد و نوع امکانات جانبی و قالب طراحی شده‎ وب‎سایت بستگی خواهد داشت.
با رعایت تمامی موارد ذکر شده کیفیت وبسایت به حد نهایی خود می‎رسد و قطعا وبسایتی که تمامی المانهای کیفیت در آن رعایت شده باشد، قیمت بالاتری نسبت به وبسایت‎هایی با کیفیت پایین‎تر خواهد داشت.
در این راستا، وب شاپ بر مبنای آیتم‎هایی مانند سئو، سرعت بالا، 100% ریسپانسیو، طراحی تم انحصاری و زیبا متناسب با کسب و کار، کد نویسی اختصاصی و ... در طراحی‎های خود همراهتان خواهد بود تا وب‎سایتی کاربر پسند و موفق داشته باشید.