سئو سایت فروشگاهی,بهینه سازی سایت فروشگاهی,سئو محصولات فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی| بهینه سازی سایت فروشگاهی| سئو محصولات فروشگاهی

  • یکشنبه 19 اسفند 1397
  • 756 نفر

سئو کردن سایت های فروشگاه اینترنتی کار آسانی نیست، شما نیازمند چند استراتژی مناسب برای انجام سئو سایت فروشگاهی خود هستید.....

سئو سایت فروشگاهی 

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم چطور می توانیم یک سایت فروشگاهی را سئو کنیم؟ بله سئو سایت فروشگاهی ! خیلی از کارفرمایان گرامی این مشکل را با سایت های فروشگاهی اینترنتی دارند و همه ی آنها بدنبال این هستند که بدانند چطور یک سایت فروشگاهی را سئو کنند؟ در این بخش  به نکات کلیدی در خصوص انجام سئو و یا همان بهینه سازی سایت برای سایت های فروشگاهی می پردازیم. در این مقاله سعی می کنیم از تمام زوایا این موضوع را پوشش دهیم. پس با ما همراه باشید.

سئو

SEO یا سئو به معنی بهینه سازی سایت در موتور های جستجو (Search Engine Optimization) و امروزه یکی از مراحل مهم و پر اهمیت در طراحی وب سایت می باشد . سئو سایت در معنای پیاده سازی الگوریتم ها و استانداردهای گوگل می باشد که در نتیجه عمل قرارگیری در صفحه اول گوگل به واسط کلمات کلیدی خاص را حاصل می نماید.

سئو خریدن لینک های اسپانسر شده و شماره یک در adwords ( سیستم تبلیغات گوگل) و اظهار بر داشتن یک طراحی سایت درجه اول در گوگل نیست . 
خریدن این گونه تبلیغات مربوط به SEM یا Search Engine Marketing می باشد که به معنای سیستم بازاریابی موتور های جستجو می باشد. 
سئو به معنای درجه اول بودن نام شرکت شما نمی باشد .

بهینه سازی سایت

شما کار طراحی سایت را به اتمام رسانیده اید ولی هنوز به آن اندازه ای که انتظار دارید بازدید کننده ندارید . مشکل اینجاست که شما هنوز روی یکی از راه های خیلی مهم و مفید افزایش بازدید طراحی وب سایت کار نکرده اید . یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا همان سئو سایت .

سئو وب سایت

Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور های جستجو ) عبارت است از مجموعه تکنیک ها و مهارت هایی که به یک سایت اجازه می دهد ترافیک و بازدید کننده های بیشتری از موتور های جستجو نظیر Google ، Yahoo و یا Microsoft داشته باشد . 
سئو را می توان به دو محدوده اصلی تقسیم نمود : 
۱- off-page سئو: کارهایی که به طور مستقل از طراحی وب سایت شما انجام می گیرد . 
۲ – on-page سئو: کارهایی که طراحی سایت شما را تغییر می دهد تا رتبه بهتری را در موتور های جستجو بگیرید . 
این آموزش هر دوی این محدوده ها را با جزئیات در بر می گیرد . 
به یاد داشته باشید که برای بهینه سازی سایت شما باید هر دو بخش off-page سئو و on-page سئو را به کار بگیرید .

سئو سایت و صفحه نتایج گوگل

اگر که طراحی سایت شما در حال حاضر رتبه دهم را در جستجوی عبارت “چگونه تخم مرغ درست کنیم” را دارد ، برای این که رتبه جستجوی این عبارت برای این طراحی سایت به یک بهبود یابد ، باید از سئو استفاده کند . از آنجا که موتور های جستجو در وب رایج و رایج تر شده اند تقریبا هر کسی که بخواهد در وب دیده شود می تواند از مزایای سئو سایت استفاده کند .

چگونگی سئو کردن سایت فروشگاهی

سئو کردن سایت های فروشگاه اینترنتی کار آسانی نیست، شما نیازمند چند استراتژی مناسب برای انجام سئو سایت فروشگاهی خود هستید. پیاده سازی این استراتژی ها هم زمانبر و هم تخصصی است که ما سعی می کنیم به آنها اشاره کنیم و تا جای ممکن استراتژی های مربوط را برای شما باز کنیم. حال بریم سراغ استراتژی های سئو سایت های فروشگاهی:

استراتژی سئو برای سایت های فروشگاه اینترنتی

برای اینکه بتوانیم سایت فروشگاهی خود را به خوبی سئو کنیم باید مثل هر کار دیگری در آن برنامه ریزی درست و هدفمندی انجام دهیم که در اینجا ما به این برنامه ریزی برای بهینه سازی سایت، استراتژی سئو برای سایت های فروشگاهی می گوییم. این استراتژی خود به استراتژی های زیر تقسیم می شود:
1.    استراتژی تولید محتوا
2.    استراتژی لینک سازی
3.    استراتژی سوشیال مدیا
4.    استراتژی انتخاب درست کلمات کلیدی هر مطلب

استراتژی تولید محتوا در سئو سایت فروشگاهی

تاثیر تولید محتوا در سئو سایت فروشگاهی

منظور از تولید محتوا این است که شما مطالبی را در سایت خود ایجاد کنید تا مخاطبان شما به سایت جذب شده و این جذب شدن منجر به فروش بیشتر شود.
استراتژی درست ترسیم کنید
برای اینکه شما در تولید محتوای خود موفق شوید باید استراتژی درستی در زمینه تولید محتوا داشته باشید. شما برای چیدن این استراتژی ابتدا باید در خصوص مخاطبین خود اطلاعات کاملی بدست آورید(پرسونای مخاطب). اینکه جنسیتشان چیست؟ بیشتر در چه بازه سنی ای هستند؟ علایق آنها چیست؟ و… پس از پیدا کردن اطلاعاتی کامل در خصوص مخاطبین که امکان مشتری شدنشان بیشتر است باید ببینید با چه مطالبی می توانید آنها را به سایت خود بکشانید.
مطالب مربوط به محصول را کامل کنید
در سایتهای فروشگاهی یک سری از مطالبی که شما باید تولید کنید، مربوط به توضیحات در خصوص محصول ارائه داده شده است. در خیلی از سایت ها دیده ام که برای فروش محصول فقط نام آن، یک عکس و مشخصات کاملا محدودی را به مخاطب می دهند و توقع دارند با این روش فروش اینترنتی خود را افزایش دهند.
شما برای فروش یک محصول حتما باید در خصوص آن تا می توانید تحقیق کنید و مطالب زیادی را به مخاطب در خصوص محصول، نحوه استفاده از آن، کشور سازنده، کارخانه سازنده، اینکه این محصول کجاها کاربرد دارد، چه ویژگی هایی دارد، محصولات هم رده آن چی هستند و … ارائه دهید. اگر این کارها را نکنید احتمال فروش محصولتان به صفر می رسد!
تنبلی در تولید محتوا یعنی شکست در فروش اینترنتی
شاید بگویید وای من اگه صد محصول داشته باشم و بخواهم برای همه ی آنها این همه اطلاعات جمع کنم که نمی شود! همین نمی شود ها شما را از فروش دور کرده است. اگر می خواهید اینترنتی چیزی را بفروشید باید راجع به آن کلی توضیح بدهید. از زوایای مختلف برای مشتری عکس بگذارید ان هم تصاویر یونیک 
نتیجه گیری در خصوص استراتژی محتوا در سئو سایت فروشگاهی
پس در استراتژی تولید محتوا باید تا می توانید به مخاطب خود اطلاعات در خصوص محصول بدهید. چه تصویری، چه متنی ، چه ویدئویی. هر چه اطلاعات شما تکمیل تر باشد احتمال فروش شما بیشتر می شود و روی سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر بیشتری می گذارد.

استراتژی لینک سازی در بهینه سازی سایتهای فروشگاهی

لینک سازی و سئو سایت فروشگاهی

لینک های خارجی اهمیت بسیار بالایی در دادن اعتبار به سایت دارند. این لینک ها اگر از وب سایتهای مهم و منبع به سایت ما داده شوند، سایت معتبر تر شناخته شده و در نتایج جستجو بالاتر نمایش داده می شود. اما حتی همین لینک سازی هم باید با آگاهی از الگوریتمهای موتور جستجو و آشنایی با روش لینک سازی صحیح باشد. اگر در این استراتژی اشتباه کنید سایت شما به جای بیشتر دیده شدن، از جستجوها حذف می شود. 
قبل از اینکه بدانیم باید چکار کنیم اول بیاییم ببینیم گوگل چه نوع لینک سازی هایی را جریمه می کند:
1.    گرفتن بک لینک از سایت های خارجی
2.    گرفتن بک لینک از صفحاتی که در آنها لینک های زیادی وجود دارند (مزرعه لینک)
3.    بک لینک گرفتن از سایتهای اسپم
4.    بک لینک گرفتن از سایتهایی با آتوریتی پایین 
5.    بک لینک گرفتن فقط با یک کلمه خاص!
6.    بک لینک گرفتن فقط برای یک سری صفحات مهم!
در خصوص موارد بالا کمی توضیح بدهیم:
۱-گوگل می گوید وقتی سایت شما فارسی است، اینکه از یک سایت چینی بک لینک بگیرید کار نامتعارفی است و کاملا فیک بنظر می رسد. پس شما وقتی از یک سایت خارجی بک لینک می گیرید احتمال انجام کار فیک روی سایتتان را افزایش می دهید و گوگل این را سریعا می فهمد. پس سعی کنید از سایتهای فارسی زبان بک لینک بگیرید.
۲-گرفتن بک لینک در بخش کامنتها یکی از موارد مزرعه لینک به حساب می آید. منظور از مزرعه لینک این است که شما از صفحه ای بک لینک بگیرید که به جز سایت شما به ده ها سایت دیگر هم لینک داده باشد. اینجور لینکها بدرد نمی خورند و اغلب اسپم شناخته می شوند.
۳-سایتهای اسپم سایتهایی هستند که بک لینک زیادی میشود در انها درست کرد. معمولا سایتهایی با لینکهای خروجی بالا اسپم شناخته می شوند. یکی از متدوال ترین سایتهای اسپم سایتهای لینک سازی رایگان است که با تبادل لینک شما لینک آنها را در سایت خود قرار می دهید و بعد از پر کردن فرم لینک شما در سایت آنها قرار می گیرد.
۴-سعی کنید بک لینک خود را از سایتهای قوی بگیرید. سایتهای قوی نمره آتوریتی بالایی دارند. اگر این سایتها به موضوع کاری شما هم مرتبط باشند که خیلی بهتر است. بک لینک گرفتن از سایتهای ضعیف را فراموش کنید!
۵-لینک سازی باید طبیعی جلوه دهد! گوگل برای اعتبار دادن به یک صفحه یک معیار که لینک سازی هست را مورد توجه قرار می دهد. اما در این معیار، الگوریتمش این است که این لینک سازی ها باید توسط کاربران مختلف انجام شود نه یک کاربر (که معمولا سئوکار شماست). خب گوگل این را از کجا تشخیص می دهد. وقتی قرار باشد یک مطلب را کاربران بی شماری انتشار دهند هر کدام عنوان خبر را به شکلی که خودشان دوست دارند اشتراک گذاری می کنند و این کاملا طبیعی است. اما اغلب سئوکاران ناشی اشتراک گذاری مطالب را با یک عنوان خاص انجام می دهند و فقط با کلمه کلیدی به سایت بک لینک می دهند و این کار بزرگترین اشتباه تاریخ در سئو است!
۶-فرض کنید شما ۱۰۰ صفحه ایندکس شده دارید. اگر فقط برای ۱ صفحه اصلی سایت بک لینک بسازید چه اتفاقی می افتد!؟ گوگل می فهمد که سایت شما دارد لینک سازی فیک انجام می دهد و شما را جریمه می کند. اگر قصد دارید بک لینک بسازید باید حتما برای کلیه صفحات لینک سازی انجام دهید. برای صفحات پر اهمیت تر بیشتر و برای کم اهمیت تر ها کمتر لینک سازی کنید.
حال با توجه به این موارد لینک سازی خود را برای سئو سایت های فروشگاهی انجام دهید.

استراتژی سوشیال مدیا برای سئو سایت فروشگاهی

در استراتژی سوشیال مدیا ها برای سایت های فروشگاهی دو هدف را دنبال می کنیم:
1.    ایجاد سیگنال های شبکه های اجتماعی
2.    گرفتن بازدید از سوشیال مدیاها برای صفحات و مطالب سایت

منظور از سیگنال های شبکه های اجتماعی چیست؟

شبکه های اجتماعی و سئو سایت فروشگاهی

گوگل و سایر موتورهای جستجو یک الگوریتم جالب برای دادن جایگاه مناسب به یک سری صفحات دارند! ان هم میزان انتشار یک مطلب در شبکه های اجتماعی هست. هر چقدر یک مطلب درمیان کاربرهای شبکه های اجتماعی بیشتر اشتراک گذاری شود، پس آن مطلب یک نوشته ای است که کاربران بدان علاقه بیشتری دارند، گوگل هم که بدنبال نمایش مطالبی است که کاربران بیشتر به آنها علاقه دارند، پس این کار باعث می شود مطالب ما بیشتر دیده شوند. هر چقدر می توانید مطالب خود را در پروفایل ها و صفحات مختلف شبکه های اجتماعی با لینک صفحه انتشار دهید تا سیگنال های شبکه های اجتماعی شما تقویت شوند.

گرفتن بازدید از سوشیال مدیاها

یکی از مهمترین عوامل موثر در سئو شدن یک سایت، میزان بازدید آن است. شما اگر بازدید بیشتری داشته باشید بیشتر از رقیبان خود در نتایج جستجو دیده می شوید. یکی از بهترین روشها جهت افزایش بازدید سایت، انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی است که در پروفایلهای آنها فالورهای متعددی حضور داشته باشند و با انتشار مطالب آنها به مطلب علاقه نشان داده و بر روی لینک مطلب کلیک کنند و مطب را از سایت نگاه کنند.

ستراتژی انتخاب درست کلمات کلیدی

شما می توانید با انتخاب درست کلمات کلیدی بازدید بیشتری برای مطالب خود جفت و جور کنید! خب سوال مهم اینجاست که چطور تشخیص دهیم از چه کلماتی برای عنوان مطلب استفاده کنیم: من فقط یک پاسخ می دهم! از خود گوگل!!!
شما برای انتخاب عنوان مطلب یا محصول خود می توانید ابتدا چیزی که به ذهنتان می رسد را در گوگل جستجو کنید. بعد ببینید رقبا چه عناوینی برای خود انتخاب کردند و چه توضیحاتی برای عناوین خود داده اند. از آنها برای نوشتن عناوین و توضیحات اولیه مطلب خود استفاده کنید! 
امیدوارم با خواندن این مقاله توانسته باشید درک بهتری از سئو کردن سایتهای فروشگاهی بدست بیارید. البته باید در نظر داشته باشید سایتهای فروشگاهی سایتهایی هستند که برای فروش بیشتر به جز سئو به برندینگ و تبلیغات نیازمند هستند. پس سئو سایت فروشگاهی یکی از عوامل موثر در فروش بیشتر است اما تنها کار لازم نیست. شما باید برای فروش بیشتر در فروشگاه اینترنتی خود بخش های مختلفی اعم از مارکتینگ، بازاریابی، فروش، پشتیبانی از مشتریان، تولید محتوا و … انجام دهید.
برای این منظور می توانید از مشاوره وب شاپ استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

خرید آنلاین از طریق یک فروشگاه اینترنتی باعث می شود که مخاطب نتواند کالای مورد نظر خود را از نزدیک ببیند، جنس آن را لمس کند و یا حتی  بتواند آن را امتحان کند. با این حال روز به روز به تعداد افرادی که از طریق فروشگاه اینترنتی خرید می کنند افزوده می شود. هرچه به تعداد افرادی که از طریق اینترنت خرید میکنند افزوده می شود، در مقابل صاحبان کسب و کار هم برای طراحی فروشگاه اینترنتی مشتاق تر شده و رقابت فروشگاه های اینترنتی در موتورهای جستجو سنگینتر می شود. به همین دلیل است که بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو سایت های فروشگاهی (SEO) باید بخشی از استراتژی بازاریابی هر فروشگاه آنلاین باشد.
متأسفانه، بسیاری از صاحبان فروشگاههای اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین، وبسایت خود را همانند سازی میکنند. به این ترتیب که ابتدا با استفاده از نیروهای متخصص طراحی سایت شروع به طراحی فروشگاه اینترنتی خود کرده و بعد از آن به دنبال نیروی متخصص برای سئو می گردند تا سایت آنها را طبق الگوریتم های گوگل بهینه کند و رتبه هایشان در گوگل بالا بیاید. این کار بسیار نادرست است. تصور کنید قصد پختن یک کیک را دارید که بهترین مواد لازم برای تهیه آن را نیز در اختیار دارید. زمان گذاشتن کیک، در داخل فر متوجه می شوید که به آن تخم مرغ اضافه نکرده اید. در اینجا چه باید بکنید؟ یا باید آن را بدون تخم مرغ بپزید که امکان پذیر نیست، یا باید مجددا زمان و هزینه صرف کنید و یک کیک دیگر بپزید. طراحی وب سایت نیز همینگونه است. اهمیت سئو در طراحی سایت باید از ابتدا دیده شود تا منجر به تولید هزینه های اضافه، زمان تلف شده و یا حتی شکست در پروژه نشود. اگر هدف شما به حداکثر رساندن فروش و درآمد خود از وب سایت می باشد باید از ابتدا اهمیت سئو را درک کرده باشید. اما اشتباه دیگر در مورد سئو این است که صاحبان فروشگاه اینترنتی وقتی از نتیجه سئو سایت خود رضایت کسب می کنند، آن را رها می کنند. شما باید به طور مداوم از آنچه در حال حاضر دارید (رتبه بندی، ترافیک، فروش، مشتریان، نرخ تبدیل، همه چیز) دفاع کنید و با رقبای خود به رقابت بپردازید. رتبه سایت شما در گوگل برای همیشه ماندگار نخواهد بود و گوگل شما را به هیچ وجه برای همیشه حمایت نمی کند!
بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی تصور می کنند که با قراردادن صدها یا حتی هزاران محصول در وب سایت تجارت الکترونیکی خود، ترافیک موتور جستجو شروع به حرکت می کند  و یا یک سری فعالیت های به اصطلاح فریب دهنده گوگل می تواند سئوی سایتشان را بهبود ببخشد. اما در حقیقت این موضوع از واقعیت فاصله دارد. گوگل به طور مداوم با تغییر در الگوریتم های خود به دنبال سایت هایی می گردد که دارای کیفیت بالایی باشند و کاربرپسند باشند. در حقیقت بهینه سازی وب سایت های فروشگاهی بسیار سخت تر و تخصصی تر از سایت هایی با چند صفحه طراحی شده و یا وبلاگ هاست. با داشتن تعداد زیاد صفحات محصول به طور مداوم در سایت و خارج از سایت، مشکلات زیادی بوجود می آید که باعث می شود   SEO برای وب سایت های تجارت الکترونیک بسیار دشوار باشد. در سئوی سایت های فروشگاهی بیشترین تمرکز بر روی محتوا، لینک ها و برچسب هاست و برنامه ریزی استراتژیک برای بدست آوردن مخاطب هدف که به دنبال خرید محصولات فروشگاه است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که در بخش محتوای سئوی سایت فروشگاهی تاثیرگذار است:
1.    کلمات کلیدی مناسب پیدا کنید: مهم ترین بخش برای سئو کردن وب سایت، جستجوی کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان است. اول از همه باید این موضوع را بدانید که در راستای فعالیت شما، کاربران با جست و جوی چه عباراتی به دنبال محصولات شما هستند.
2.    برای محصولات خود توصیف محصول داشته باشید: این اشتباه به طور معمول در فروشگاه های اینترنتی پوشاک اتفاق می افتد. متاسفانه فقدان توصیف کامل محصول در صفحه محصولات، شانس قرار گرفتن آن محصول در صفحه اول گوگل را تقریبا به صفر می رساند. ممکن است فکر کنید یک عکس برای محصولی مثل یک مانتو گویای مطلب خواهد بود و نیاز به توضیحات ندارد. اما حقیقت این است که موتور جستجوهای گوگل نمی توانند عکس را بخوانند. پس حتما برای محصولات خود توضیحات داشته باشید. بدیهی است که محتوای منحصر به فردی که برای توصیف محصول ارسال می کنید، همیشه برای تلاش های SEO شما بهتر خواهد بود.موارد زیر را برای توصیف محصولات خود رعایت کنید:
o    فقط محتوای توصیفی با کیفیت ارسال کنید تا مشتریان  امکان تصمیم گیری درست در خرید را داشته باشند.
o    محتوای دیگر وب سایت ها را کپی نکنید. موتورهای جستجو شما را برای انجام این کار جریمه خواهند کرد.
o    استفاده زیاد از بعضی از عبارات کلیدی در صفحات ممکن است زیان آور باشد.
3.    در توصیف محصولات از توضیحات سازندگان محصول استفاده نکنید: نکته این است که این توصیف ها به بسیاری از فروشگاه های آنلاین توزیع می شود و بسیاری از آنها از یک محتوا استفاده می کنند. این موضوع باعث می شود محتوای کپی شده داشته باشید که از نظر الگوریتم های گوگل غیر قابل قبول است.
4.    نظرات مشتریان را در محصولات قرار دهید: حدود 70 درصد از مشتریان قبل از خرید محصول به دنبال بررسی بیشتر کالای موردنظر خود در فضای اینترنتی هستند. این بدان معنی است که اگر در سایت خود بررسی محصولات را نداشته باشید بسیاری از مشتری ها را از دست خواهید داد. سایت آمازون که یکی از معروف ترین سایت های جهانی محسوب می شود، نه تنها به کاربران اجازه خرید می دهد بلکه آنها را قادر ساخته است تا بتوانند تجربیات و علایق خود را در اختیار دیگر کاربران هم قرار دهند. نظرات مشتریان درباره محصولات اثرات مثبتی برای سایت شما خواهد داشت. همانطور که میدانید تولید محتوا برای هر محصول کار دشواری خواهد بود واز طرف دیگر، قبلا اشاره کردیم که تولید محتوا برای هر محصول به طور جداگانه برای سئوی سایت فروشگاهی ضروری خواهد بود. یکی از مزایایی که ثبت نظرات مشتریان دارد این است که محتوای صفحات محصول شما را اختصاصی می کند و جالب تر اینکه این کار به صورت رایگان انجام می شود. نظرات مشتریان باعث می شود تا صفحه مورد نظر شما بدون اینکه مطلب جدیدی به ان اضافه کنید مدام بروز رسانی شود و موتورهای جستجو به صفحات شما سر بزنند.

سئو فروشگاه آنلاین 

هنگامی که صحبت از فروشگاه آنلاین و تجارت الکترونیک، به میان می آید، راه کوتاه یا آسانی برای جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به خریدار وجود ندارد. دوره بازگشت سرمایه در کسب و کارهای آنلاین نسبتا زیاد است. متقاعد کردن مردم به خرید از سایت فروشگاهی، دشوار است. در این مطلب سعی داریم با ارائه پنج راهکار، به بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی کمک کنیم:

سئو ( بهینه سازی سایت فروشگاهی برای موتورهای جستجو)

امروزه هر کسب و کاری به اهمیت موتورهای جستجو پی برده است. سئوی خوب کمک می کند تا موتورهای جستجو مانند گوگل، سایت شما را در میان تعداد بیشماری وب سایت بیابند. اگر می خواهید سایت فروشگاهی تان در چند صفحه اول گوگل نمایش داده شود، باید از محتوای مناسب و کلمات کلیدی مرتبط به خوبی استفاده کنید. وقتی شما یک کلمه کلیدی مناسب را برای سایت تان تعریف می کنید، گوگل شما را راحتتر پیدا می کند و به کاربران نشان می دهد. پس سئو سایت فروشگاهی امریست ضروری.
استفاده از کلمه بندی های رایج
شاید تصور کنید که کلمات “فروش” یا “تخفیف” برای مشتری جذاب است. شما اشتباه فکر می کنید زیرا عباراتی مثل “تضمین قیمت پایین” ، “تخفیف ویژه فصل” ، ارسال رایگان” و… برای مشتری جذاب تر هستند. بنابراین تلاش کنید از چنین عباراتی در طراحی سایت فروشگاهی تان استفاده کنید و آن ها را با رنگ متفاوت یا برجسته تر نمایش دهید تا مشتریان تان آن را راحت تر ببینند و سریعتر تصمیم بگیرند. در امر سئو سایت فروشگاهی باید کلمات نزدیک به جستجوی مشتریان را بیابید و استفاده نمایید. 

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

نیازی به گفتن نیست که طراحی سایت فروشگاهی، به تنهایی عامل تعیین کننده ای در جذب بازدیدکننده سایت است. طرح بندی صفحات سایت باید واضح و کاربرپسند باشد. از جملات و توضیحات اضافی و طولانی در سایت فروشگاهی خودداری کنید زیرا مردم برای خرید کردن به سایت شما مراجعه کردند نه برای خواندن مطلب. یعنی در حالی که توصیفاتی را برای هر محصول یا خدمت تان می نویسید، نیازی به نوشتن یک رمان ندارید و می توانید از جملات کوتاه و چند تصویر استفاده کنید. رنگ و فونت هایی را در طراحی سایت فروشگاهی انتخاب کنید، که منعکس کننده ایده های کسب و کارتان باشد. سرعت لود سایت نیز از عوامل بسیار مهم در جذب مشتری است. شما تنها دو ثانیه فرصت دارید تا افراد را جذب کنید. پس از آن، به ازای هر ثانیه ای که می گذرد، ۱۰ درصد از بازدیدکنندگان تان را از دست می دهید. بنابراین جای تعجب نیست که گوگل توجه ویژه ای به سایت هایی که زیر یک ثانیه لود می شوند، دارد.
بهترین ها را نشان دهید
صفحه اصلی سایت فروشگاهی می تواند، برای چیزی فراتر از فروش و پیشنهادات ویژه یا نشان دادن محصولات جدید استفاده شود. سعی کنید محصولات پرفروش و آن چه که باعث محبوبیت این محصولات شده است را در نگاه اول به کاربر نشان دهید. افراد معمولا به تصاویر جذاب در اسلاید شوی صفحه اصلی جذب می شوند و روی آن کلیک می کنند. شما می توانید از این طریق، کاربر را به صفحه ورود محصول هدایت کنید و محصولات مرتبط دیگری را نیز، در کنار محصولات پر فروش به او پیشنهاد کنید.
تجربه خرید
به منظور بهبود تجربه خرید مشتری در داخل سایت باید اطمینان حاصل کنید که جستجو در داخل سایت تان به خوبی انجام می شود و اطلاعات مربوط به محصولات، زمان تحویل محصول، شیوه ارسال محصول، سیاست های بازگشت یا تعویض محصول، و… به راحتی و از طریق جستجوی داخلی به کاربر ارائه می شود. با ارائه این اطلاعات به بازدیدکنندگان، می توانید آن ها را مدت زمان بیشتری در داخل سایت نگه دارید. مورد دیگری که به بهبود تجربه خرید افراد کمک می کند، توصیف جالب محصولات است. باید اطمینان حاصل کنید که توضیحات شما، محصول را به صورت کاملا شفاف برای خواننده توصیف می کند. شما حتی می توانید محتواهای بیشتر مانند راهنمای خریداران را نیز ارائه دهید. این مورد برای سئوی سایت شما خوب است زیرا گوگل در حال حاضر به محتوای طولانی بیشتر اهمیت می دهد.